Aerox problem!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
nejnztah
Elmoped

Aerox problem!

Inlägg av nejnztah »

Ah, har som sagt problem med min aerox. Det började med att oljelampan lös men är van med att den lyser när man kör på bakhjulet osv. Men iaf så skulle jag hem till en kompis men halvvägs dit så gick moppen typ från 70-50 km/h sen dog den direkt. Jag märkte att något var fel så jag väntade på min kompis. Sen kickade han kanske 3-4 gånger sen fastnade kicken. Vi drog hem till han och kollade cylindern och kolven som var riktigt fina samt veven! Och just nu startar den och typ dör jätte snabbt och de är as trög komp. Snälla hjälp!! Har rensat förgasaren kollat insuget(som har en liten spricka i men läcker inte luft) har kollat variatorn också men inget fel!

// Linus
Användarens profilbild
Korken
Elmoped

Inlägg av Korken »

Som sagt, kolla om det är ngt skit i avgasröret som hindrar avgaserna att tryckas ut.
nejnztah
Elmoped

Inlägg av nejnztah »

Korken skrev:Som sagt, kolla om det är ngt skit i avgasröret som hindrar avgaserna att tryckas ut.
Varför fastnade kicken då? :P
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

nejnztah skrev:
Korken skrev:Som sagt, kolla om det är ngt skit i avgasröret som hindrar avgaserna att tryckas ut.
öppna variatorn tvätta med broms kopplingsrengöring och smörj in kicken så funkkar kicken :)

du märker varför den har fastnat för efter en sommar finns det jävla mycket akit där :)
nejnztah
Elmoped

Inlägg av nejnztah »

Victorh skrev:
nejnztah skrev:
öppna variatorn tvätta med broms kopplingsrengöring och smörj in kicken så funkkar kicken :)

du märker varför den har fastnat för efter en sommar finns det jävla mycket akit där :)
Har smörjt kicken, var ute nu o skröv isär förgasaren, den där pinnen som håller i flottören var sne men ja böjde tilbaka den men endå samma skit. Och bad är akit? :P
Skriv svar