För ett tag sedan hände något med min Kymco super9. När jag körde var jag uppe i ca 60 kl på mätaren och efter ett tag började motorn liksom kvävas och när jag släppte på gasen gick den bra så länge jag höll 40 km. Men när jag drog på igen så kvävde motorn sig igen. Till sist blev jag förbannad och bara drog på och motorn kvävdes tills den stannade och sedan gick den inte att starta igen.
I dag testade jag med startgas men motorn svarade inte alls och då är sannerligen problemet med ngt med tändningen. Vad kan det vara...tändspolen....CDI-boxen ? Någon som vet vad den vanligaste orsaken är?
Moppen är avstrypt och har lättare vikter men i övrigt original.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Kör på reserven? De hände på fredags kvällen, Den dog den fick gnista och de kom bensin till förgasaren, Så av ett misstag så rörde ja till bensin kranen så starta den direkt jag kicka
Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete.
Punkarn skrev:Kör på reserven? De hände på fredags kvällen, Den dog den fick gnista och de kom bensin till förgasaren, Så av ett misstag så rörde ja till bensin kranen så starta den direkt jag kicka
Det kommer bensin till förgasaren på min moppe sedan prova jag med startgas men den antyder inte ens att starta. Så jag tror inte att problemet på min är vaccumregulatorn som det är fel på. Snarare misstänker jag att det är något skit med tändningen.
Den borde antyda till starta på startgas om stiftet slår gnista, men för att vara på säkra sidan ska jag kolla stiftet. Om inte stiftet slår gnista får man gå bakåt och kolla tändhatt, kabel, tändningsspole cdi-box. Fast på det sättet som motorn stannade på pekar mycket på att det är CDI-boxen som pajat.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter