Yamaha aerox effektrör

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
jesperwadeborn
Elmoped

Yamaha aerox effektrör

Inlägg av jesperwadeborn »

Tja !

Har haft på mitt orginal rör ett tag nu, innan den krånglade då jag lämnade in den på verkstad, när jag då fick tillbaka mopeden bestämde jag mig några dagar efter att sätta på mitt effektrör, och när jag hade gjort det, ( 86 munstycke, sportfilter, ZX ) Så gick mopeden i max 5km/h på fullgas, o dör på tomgång dirr, Har haft denna setup tidigare, och då har det gått en bra bit över 5km/H iaf, Men vad kan felet vara ? Mopeden funkar perfekt när jag sätter på orginal röret igen. Man kan säga att gasresponsen är skit dålig, dröjer ungefär 3-5sek innan mopeden ens reagerar med effektröret på, Btw inget fel på röret, för testade en annans och det var exakt likadant. Ser även att det kommer oljeblandad bensin i mynningen på röret. Även sotat ur röret, men ingen skilldnad.

Väldigt tacksam för svar
antonpg94
Herr Åström
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

byt munstycke? :)
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

vad har du ens för moped :s
Användarens profilbild
ollebolle15
Svårstartad skrothög

Inlägg av ollebolle15 »

pröva med olika munstycken :)
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket

Re: Yamaha aerox effektrör

Inlägg av Ztraand »

jesperwadeborn skrev:Tja !

Har haft på mitt orginal rör ett tag nu, innan den krånglade då jag lämnade in den på verkstad, när jag då fick tillbaka mopeden bestämde jag mig några dagar efter att sätta på mitt effektrör, och när jag hade gjort det, ( 86 munstycke, sportfilter, ZX ) Så gick mopeden i max 5km/h på fullgas, o dör på tomgång dirr, Har haft denna setup tidigare, och då har det gått en bra bit över 5km/H iaf, Men vad kan felet vara ? Mopeden funkar perfekt när jag sätter på orginal röret igen. Man kan säga att gasresponsen är skit dålig, dröjer ungefär 3-5sek innan mopeden ens reagerar med effektröret på, Btw inget fel på röret, för testade en annans och det var exakt likadant. Ser även att det kommer oljeblandad bensin i mynningen på röret. Även sotat ur röret, men ingen skilldnad.

Väldigt tacksam för svar
Inte en aning,men kollat tändstift och allt? Iom att du säger att de rinner ut bensin ur cylindern in i röret?
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
jesperwadeborn
Elmoped

Inlägg av jesperwadeborn »

Yamaha Aerox har jag, tänkt lite och kom på att det kanske kan vara sportluftfiltret, ska testa med 72munstycke och rör då.
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

vad hade du på för orginalmunstycke?
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

vicke xX SMT skrev:vad hade du på för orginalmunstycke?
han har förliten förgasare den är bara 12mm.
nAn
Svårstartad skrothög

Inlägg av nAn »

Jag har sportluftfilter och trimmrör och jag har munstycke 70 elr 75 sen så höjde jag bara lite på luft skruven så är det perfa ^^, och har 12 mm förgasare
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Får för lite lufte?? eller fömycket?? testa å skruva på luft skruven å se om det blir bättre :D
Skriv svar