hejsan! jag var ute och körde och plötsligt bara dog moppen, den gick inte orent utan bara totaldog. trodde det var bensinstopp men bensin tanken var halvfull! Nästa tanke var då om den skurit, men motorn går runt, jag tänkte jag testar med rullstart så jag rulla ner för en backe i säkert 30-40 och la i 1:an och släppte ut kopplingen, motorn varva upp max men tände inte!
Då är det någonting med tändningen som är fel? jag har enj gilera smt 05 och är det någon som vet om tändspolen har en inbyggd cdi eller om det är cdin som sitter under vänstra bakkåpa? tacksam för svar! MvH// Mathias
mattedaman skrev:hejsan! jag var ute och körde och plötsligt bara dog moppen, den gick inte orent utan bara totaldog. trodde det var bensinstopp men bensin tanken var halvfull! Nästa tanke var då om den skurit, men motorn går runt, jag tänkte jag testar med rullstart så jag rulla ner för en backe i säkert 30-40 och la i 1:an och släppte ut kopplingen, motorn varva upp max men tände inte!
Då är det någonting med tändningen som är fel? jag har enj gilera smt 05 och är det någon som vet om tändspolen har en inbyggd cdi eller om det är cdin som sitter under vänstra bakkåpa? tacksam för svar! MvH// Mathias
Ingen aning om de är inbyggda i tändspolen.. Inte jätte bra koll på crossmoppar tyvärr, men om jag inte har fel så sitter la cdin bakom vänstra framkåpan?
Senast redigerad av Roxxen96 den 1 oktober 2011, 20:01, redigerad totalt 1 gånger.
mm men grejen var att min kompis har en Derbi Senda 04 och vi testade med hans stift och det hände ingenting kan tändhatten gå sönder bara så där? Tack för alla svar!
julle96 skrev:det hände för mig med att den bara dog sådär. men då var det tändkabeln som hade hoppat ut ur cdi:n men då var det bara och skruva in tändkabeln.
det var som fan! tändkabeln? det går ju in ett antal i den, alla satt fast, det är inte så att du menar tändspolen? under vänstra framkåpa?