fel på hastighetsmätaren ?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
TheUnuzuaL
Svårstartad skrothög
Kontakt:

fel på hastighetsmätaren ?

Inlägg av TheUnuzuaL »

Hejsan alla på twostrokerider!
Nu är det så att jag har fått ett problem med min hastighetsmätare.

Berättar hur det gick till;
Jag och några kompisar skulle ut och köra moppe för ca. 50 minuter sen. Det är riktigt kallt ute om det har något med saken att göra..
Men i alla fall jag mötte upp dom sen drog vi till ett industriområde där dom flesta i min ort brukar samlas och stunta och bara driva ut på tiden lite :)
Jag ställde min moppe där och jag snackade med några i kanske 40 minuter. Sen skulle vi dra hem och då startade jag moppen och allt verkade fungera som det ska. Men det var när jag kom upp i ca. 10 km/h så var det då mätaren började festa, den snurrade runt kanske 15 varv och nu så låter den jätte konstigt och när jag ska ligga i 0 km/h egentligen så ligger den nu istället på 80 då den står stilla. Skulle behöva eran hjälp!

Här kommer ett filmklipp jag filmade då jag var påväg hem. Ursäkta kvalitén, mobilkamera.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NuhjIFxHhrU[/youtube]
Senast redigerad av TheUnuzuaL den 24 september 2011, 21:00, redigerad totalt 1 gånger.
TOUGH LIFE YO!
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

HAHAHAHHAHAHAH förlåt men det ser så jävla episkt ut...!!! xD

Någon sladd som fått fnatt? Kommit vatten på någon sladd? Någon sladd som sitter fel, eller något? Koppla ur sladdarna och kolla på dom, se hur det ser ut :)
Användarens profilbild
TheUnuzuaL
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av TheUnuzuaL »

Har redan kollat det där, men inget verkar fel, några andra som har några tips ?
TOUGH LIFE YO!
Skriv svar