fram och baklampa lyser inte

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
KizZamP
Elmoped

fram och baklampa lyser inte

Inlägg av KizZamP »

Jo det är så att varken min fram eller bak lampa lyser, de lös innan jag drog till en polare för någon dag sedan men sedan slocknade just när jag skulle fara. Det ända hittade fel jag har funnit är att GUL kabel fram till framlampan inte får fram någon ström, så vad tror ni är felet? Någon kabel som är av? Dålig? etc.
Det är på en Aerox från -02

Tack för svar!
Användarens profilbild
babel95
Farsans gamla zündapp

Re: fram och baklampa lyser inte

Inlägg av babel95 »

KizZamP skrev:Jo det är så att varken min fram eller bak lampa lyser, de lös innan jag drog till en polare för någon dag sedan men sedan slocknade just när jag skulle fara. Det ända hittade fel jag har funnit är att GUL kabel fram till framlampan inte får fram någon ström, så vad tror ni är felet? Någon kabel som är av? Dålig? etc.

Tack för svar!
kan va, jag har en aerox 02 me, har köpt nytt batteri bara, all el funkar prima :wink:
KizZamP
Elmoped

Inlägg av KizZamP »

babel95 skrev:
KizZamP skrev:Jo det är så att varken min fram eller bak lampa lyser, de lös innan jag drog till en polare för någon dag sedan men sedan slocknade just när jag skulle fara. Det ända hittade fel jag har funnit är att GUL kabel fram till framlampan inte får fram någon ström, så vad tror ni är felet? Någon kabel som är av? Dålig? etc.

Tack för svar!
kan va, jag har en aerox 02 me, har köpt nytt batteri bara, all el funkar prima :wink:
Har ett batteri som inte är köpt för så länge sedan som har power i sig, moppen startar, bak lampan lyser när jag bromsar, blinkers funkar, tuta funkar. Och just nu orkar jag inte plocka ner hela moppen för ett kolla en liten kul sladd som jag sedan vet går in till en större som leder både ner till batteriet och hela vägen upp efter styrstammen.

*EDIT*
antar att det här var felet hittade den just brevid styrstammen men vet ej vad den kallas för eller om någon kan länka en ny sådan har kollat rumt på twostroke och andra sidor men ingen lycka.
Ursäkta för dålig bild Bild
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

suck

enorm felpost ...
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Tack för svar!
Jag tror att felet är att det är felpost
Skriv svar