Oroar du dig för polisen för att du kör en trimmad moped?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
P3kkl
Äckel pekkel

Inlägg av P3kkl »

Ajrosid skrev:Om dom lyckas ta en. När man ska ut eller nåt. får man olovlig körning och grejer då?
Ja, om du har tur så får du bara en varning
Bild
---------------------------------------------------------------------------------
Mitt Drac projekt http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... 414#353414
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Ajrosid skrev:Om dom lyckas ta en. När man ska ut eller nåt. får man olovlig körning och grejer då?
Troligtvis
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Jag kör överallt med min Speedy och den går i 110km/h uppmätt med gps och låter ganska mycket för jag har sportfilter och har blivit stannad av snuten några gånger men dom har inte brytt sig fast jag har erkännt att den är trimmad och sagt alla saker som är bytt men dom har inte brytt sig för att jag körde lugnt och så har dom varit schyssta dom poliser jag träffat.

Det som är skönt här i Eskilstuna är också att det finns inte så många snutar dessutom men skulle jag bli jagad kan jag stora delar av staden som min egna ficka så jag vet var det finns bomar där jag kan köra in men inte en polisbil och liknande hinder så det är en fördel att kunna staden bra då
Marcusarle
Elmoped

Inlägg av Marcusarle »

Börjar polisen köra bakom en, full gas är det enda rätta i sådana tillfällen :)
Expect the unexpected
Användarens profilbild
TheUnuzuaL
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av TheUnuzuaL »

Ajrosid skrev:Om man tar bort reg skylten. Då lär ju förmodligen polisen jaga en hela tiden. Så fort dom ser att skylten e borta..
kanske inte eftersom det kan vara en 30 moppe, så om man ska köra utan skylt så kan man ju lika köra på en gångväg då det är mycket säkrare och då kommer dom inte bry sig eftersom dom tror det är en 30 moppe, men beror helt på vilken polis.

Dock så undrar jag om poliser verkligen bryr sig så mycket om folk som kör utan backspegel?
För det måste ju nästan vara 80% av alla som har moppar som kör utan?
TOUGH LIFE YO!
Användarens profilbild
TheUnuzuaL
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av TheUnuzuaL »

Marcusarle skrev:Börjar polisen köra bakom en, full gas är det enda rätta i sådana tillfällen :)
haha ;)
själv så är jag jätte rädd för att trimma, vågar inte riktigt göra det då jag tror jag kommer ge mig direkt jag blir jagad, så min dröm som stuntare kommer aldrig gå i uppfyllelse då man inte kan stunta original :(
TOUGH LIFE YO!
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

TheUnuzuaL skrev:
Marcusarle skrev:Börjar polisen köra bakom en, full gas är det enda rätta i sådana tillfällen :)
haha ;)
själv så är jag jätte rädd för att trimma, vågar inte riktigt göra det då jag tror jag kommer ge mig direkt jag blir jagad, så min dröm som stuntare kommer aldrig gå i uppfyllelse då man inte kan stunta original :(
Jag tror du kan vara rätt lugn men det beror på var och hur du bor men man blir inte stannad särskilt ofta och kanske inte alls under sin moppetid så det är lugnt jag har t.om kört bakhjul vid en snut men han brydde sig inte faktist som tur är
antonpg94
Herr Åström
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

överallt :wink: eehh kör man bara som man ska då äe de ju oftast lugnt :)
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
Användarens profilbild
Wilsonrunner
Elmoped

Inlägg av Wilsonrunner »

Haha det är ju inte polisen man oroar sig för;) det är moppetjuvarna man är rädd för :P+ att om polisen kommer så är det bara att ta en avstickare:)
Användarens profilbild
TheUnuzuaL
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av TheUnuzuaL »

Mattyyy skrev: Jag tror du kan vara rätt lugn men det beror på var och hur du bor men man blir inte stannad särskilt ofta och kanske inte alls under sin moppetid så det är lugnt jag har t.om kört bakhjul vid en snut men han brydde sig inte faktist som tur är
kan hålla med dig lite där, igår tävlade mina kompisar som just fått 70cc och ville kolla vilken som gick snabbast och då kom en pikétbuss men det bara åkte förbi, fast i och för sig så var han ensam, får dom stanna då? alltså om dom är ensamma?
TOUGH LIFE YO!
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

TheUnuzuaL skrev:
Mattyyy skrev: Jag tror du kan vara rätt lugn men det beror på var och hur du bor men man blir inte stannad särskilt ofta och kanske inte alls under sin moppetid så det är lugnt jag har t.om kört bakhjul vid en snut men han brydde sig inte faktist som tur är
kan hålla med dig lite där, igår tävlade mina kompisar som just fått 70cc och ville kolla vilken som gick snabbast och då kom en pikétbuss men det bara åkte förbi, fast i och för sig så var han ensam, får dom stanna då? alltså om dom är ensamma?
Jag TROR att dom får det men lite osäker men 2 av mina kompisar körde i typ 70 och mötte en mc snut men snuten brydde sig inte :D
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

har redan skrivit här men jag hälsar alltid, ingen regplåt har jag heller,

en gång blev jag stoppad och då pratade dom bara med mig när jag hade 3 adra kompisar med moppe,
dom fråga om försäkringen osv och sen om den var trimmad men jag var faktiskt ganska iskall och sa att den va helt original och dom gick på det :D

dumsnutar
Användarens profilbild
littlebennyboi
RRxRäzer

Inlägg av littlebennyboi »

[quote="zutuz?"]Kör en aerox trimmad och ja jag är rätt orolig men det är bara för jag är 14 och den är reggad på min pappa, då han blir av med sitt körkort om jag blir tagen....
Men om den skulle vara reggad på mig skulle jag inte brytt mig[/quote]

Säg till din pappa att om polisen skulle komma hem till dig eller ringa så säg att du inte får ta moppen för dina föräldrar, att du snott den i smyg då händer inget eftersom att du inte är myndig :D

Så gjorde min kompis brorsa ,, och inget hände :P
LittleBennyBoi

Kolla in mitt album och projekt !
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36631
<------------------------------------------
Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd

Inlägg av Punkarn »

Sätt skylten på hjälmen som min kompis gjorde :D
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
Användarens profilbild
TheUnuzuaL
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av TheUnuzuaL »

men om jag är 15 år då?
kan jag trimma då ?
och om jag åker dit, är det bara jag som får skulden då ? :)
för då kan jag ju trimma :D
för grejen är att jag vill inte sätta dit min pappa för något han inte gjort :) <3
TOUGH LIFE YO!
Användarens profilbild
littlebennyboi
RRxRäzer

Inlägg av littlebennyboi »

Det beror nog på hur mycket du trimmar om du tillexempel sätter på en 70 cylinder kanske din farsa får något om han har köpt trimmet och äger moppen,
och du kan få uppskjutet lämp . Dom kanske tar hela moppen också :(

Men om du bara typ drar vringen/pluggen så tror jag bara du får några hundringar i böter och blir tvingad att besikta om moppen,,

Det är vad jag tror :D inte helt 100%
LittleBennyBoi

Kolla in mitt album och projekt !
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36631
<------------------------------------------
Marcusarle
Elmoped

Inlägg av Marcusarle »

TheUnuzuaL skrev:
haha ;)
Äsch, inte äre det någon fara att trimma, kör du som folk så bryr sig inte poliserna, gled runt med stunt setup och dom jagade mig endast 2 gånger, alla andra gånger dom mötte mig när jag körde som normalt folk gjorde dom ingenting :) Om du trimmar för stunt och sen bara glider när du är ute efter vägarna kommer sällan polisen att jaga dig, börjar dom jaga dig, det är lika man stannar om man inte kan vara iskall och bara fundera ut en smitningsväg :)
Expect the unexpected
Användarens profilbild
draclover
Svårstartad skrothög

Inlägg av draclover »

jag har kört sen jag va ca 14 o nu är jag 15 då jag börja på en 250cc höghjulad fiddy det va min första cross o då körde jag i stan över allt sen har jag haft en as trimmad aerox en trimmad tms motard o nu har jag en ludix stuntmopppe en drac som gör 100 och en mt5 som gör 115 o jag kör överallt o jag är inte rädd för jag lyckas alltid sticka från dom sen har jag blivit jagad ca 25 30 gånger ingen gång har jag blivit tagen så jag är inte rädd
Användarens profilbild
TheUnuzuaL
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av TheUnuzuaL »

okej :)
får väll sluta oroa mig så mycket tills nästa år då pluggar och det ryker. Har verkligen kämpat hela den här sommaren med att köra original så att man vänjer sig med hur trafiken fungerar (första året jag har körkort). Tänkte att det är ju bra om man kan köra innan man trimmar :)
TOUGH LIFE YO!
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

draclover skrev:jag har kört sen jag va ca 14 o nu är jag 15 då jag börja på en 250cc höghjulad fiddy det va min första cross o då körde jag i stan över allt sen har jag haft en as trimmad aerox en trimmad tms motard o nu har jag en ludix stuntmopppe en drac som gör 100 och en mt5 som gör 115 o jag kör överallt o jag är inte rädd för jag lyckas alltid sticka från dom sen har jag blivit jagad ca 25 30 gånger ingen gång har jag blivit tagen så jag är inte rädd
hej på dig med
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR

Inlägg av Macko96 »

CaToXXo skrev:
draclover skrev:jag har kört sen jag va ca 14 o nu är jag 15 då jag börja på en 250cc höghjulad fiddy det va min första cross o då körde jag i stan över allt sen har jag haft en as trimmad aerox en trimmad tms motard o nu har jag en ludix stuntmopppe en drac som gör 100 och en mt5 som gör 115 o jag kör överallt o jag är inte rädd för jag lyckas alltid sticka från dom sen har jag blivit jagad ca 25 30 gånger ingen gång har jag blivit tagen så jag är inte rädd
hej på dig med
+1
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
johanbw
Elmoped

Inlägg av johanbw »

Jag är inte så rädd för att dom stannar en. Dom stannar en knappt inte om man kör som man ska med alla lampor på osv.
Det jag mest är ''rädd'' för är nog om det är razzia på skolan, hehe...
Användarens profilbild
anthmyr
Yamaha Racing Team

Inlägg av anthmyr »

kör trimmat utan körkort och regplåt.. Har funkat hitintills
Försöker undvika stora vägar och inte köra så mycke inne i stan :)
Yamaha Aerox/Neos/Slider / Beta RR 8)

Nerox- http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33282

Utseende är inte allt , men hur ofta runkar du till någons personlighet?
nAn
Svårstartad skrothög

Inlägg av nAn »

Vi kör bara, polisen får tydligen inte jaga oss ^^,
Användarens profilbild
anthmyr
Yamaha Racing Team

Inlägg av anthmyr »

nAn skrev:Vi kör bara, polisen får tydligen inte jaga oss ^^,
"Får" betyder inte att dom inte GÖR det...
Yamaha Aerox/Neos/Slider / Beta RR 8)

Nerox- http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33282

Utseende är inte allt , men hur ofta runkar du till någons personlighet?
Användarens profilbild
viinanen
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av viinanen »

Njää, inte direkt, hade Gameboytrimm förut (blev nyligen tvingad av päron att strypa på), och iom att min moppe såg helt original ut och jag körde hyfsat okej var det lugnt. Blev stoppad av farbror polisen några gånger, tycker inte man behöver oroa sig sålänge man visar körkort, e nykter och trevlig... :)
Aprilia SR 50 R Factory -08
Aprilia SR 50 DiTech -01
Skriv svar