tjena, öppna min variator idag och såg att "locket" till variatorn satt kvar på axen stenhårt. asså locket som sitter i själva variatorn så att inte vikterna flyger ut. fick sedan loss locket med lite jucklande och så provade jag ett annat originallock och det gled på hur fint som helst. skruva tillbaks allt och starta moppen och körde runt lite i max 1min, öppnade variatorn igen och kolla om det vart samma sak. och locket hade satt sig nästan lika hårt som det förra men inte riktigt. så hur kan det komma sig att locken fastnar på axen? ska sedan prova trycka tillbaks locket och det är rätt så tungt att få tillbaks det på axeln. hur kan det komma sig att ena stunden så glider det på hur enkelt som helst och sen efter jag har kört med det nån min så går det knappt på?
Om ni undrar så är det detta lock jag menar. är inte precis ett sånt hära lock utan ett original.
Du har inte obalanserat med vikter så att en sida trycks ut mer än dom andra vilket gör att locket kilar fast sig själv? Kanske lite FÖR basic men ändå.. bättre att fråga!
Pontooz skrev:Du har inte obalanserat med vikter så att en sida trycks ut mer än dom andra vilket gör att locket kilar fast sig själv? Kanske lite FÖR basic men ändå.. bättre att fråga!
jadu mkt bra fråga, det skulle jag inte tro. för att om jag får bort locket så är det nästan omöjligt att få tillbaks det igen, det är lixom som om hålet blir mindre i locket.
HasSse666 skrev:
Original glidplattor Speedfight
Ena sidan spetsigare än den andra
Monterar man dem fel så glider de inte på variatorn...
De kommer inte lika långt in i plattan om man vänder dem fel
Kan det vara så att dessa glidplattor tillhör ett annat lock?
De kan vara orsaken att de inte glider som de ska..
hmm okej, har 2st originalvariatorer och båda har sånna glidplattor... och jag tror att jag hade lika dana på min andra speedfight som jag hade förra året. dom dära svarta ser inte bekanta ut. kan det vara nått med att jag har nytt vev och att allt måste slitas in? funderar om jag ska köpa ny variator asså... är motorforce variatorn nått att ha? länk --> http://www.twostroke.se/product.asp?product=15089
det hände mig oxå... det beror någ på värmen.
Jag har för mig att jag slipade innerkanten lite och har inte fått samma problem igen.
är din variatorfläkt hel? när detta hände mig så hade jag inte fläkten på.
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick