Gasen slutar ta i toppfart

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

GoldFinger
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 10 juli 2011, 15:14

Gasen slutar ta i toppfart

Inlägg av GoldFinger »

Nu är det så att jag precis kört in nya cylindern med ett stort munnstycke och det kanske inte är så bra att toppa den då, men iaf jag testade och ibland på fullgas när det går som snabbast så slutar gasen ta under någon sekund :o

T.ex. om jag kör snabbt och släpper gasen lite och sedan ska gasa på igen så tar den inte efter en viss stund :?

Har det något med att jag har ganska för stort munnstycke? får den för mycket bensin eller vad? Skulle bara vara skönt och veta innan jag byter till mindre munnstycke :D
Har en Derbi GP1

Tack på förhand!
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Re: Gasen slutar ta i toppfart

Inlägg av Roxxen96 »

GoldFinger skrev:Nu är det så att jag precis kört in nya cylindern med ett stort munnstycke och det kanske inte är så bra att toppa den då, men iaf jag testade och ibland på fullgas när det går som snabbast så slutar gasen ta under någon sekund :o

T.ex. om jag kör snabbt och släpper gasen lite och sedan ska gasa på igen så tar den inte efter en viss stund :?

Har det något med att jag har ganska för stort munnstycke? får den för mycket bensin eller vad? Skulle bara vara skönt och veta innan jag byter till mindre munnstycke :D
Har en Derbi GP1

Tack på förhand!

Testa dig fram med olika munstycken ^^

mvh
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Min första spontana tanke är att din motor får för lite bensin. När du kör på full rulle, släpper på gasen och drar på fullt igen, menar du då att motorn stryper sig och blir seg? Då beror det oftast på att ditt huvudmunstyke är något för litet.

Men enklast är att plocka av tändstiftet. Detta ger bra information om förgasarens inställning är bra eller dålig. När du tittar på tändstiftet ska det vara brunaktigt, ungefär samma färg som Oboy choklade. Men är det vitaktigt så får din motor för lite bensin vilket kan reultera att din motor kommer värmenypa eller i värsta fall skära. Är ditt tänsdtift svart av sot så får motorn för mycket bensin.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Skriv svar