Söker hjälp av er variatorkillar, sedan jag satt på Motoforce 50cc plus cylindern så vill inte moppen dra de första metrarna. Problemet är väl att den inte vill dra riktigt i gång/joggnings hastighet. Utan böar och ibland kan man få hugg (ifrån remmen tror jag) Men när väl den kommit upp till ca 15/20 Km/h så är wheelies inge problem. Har åkt xxx antalmeter när det "hugget" kommer, men före orkar den knappt åka iväg när man sitter två på. Misstänker att det är tryckfjädern, har bytt till en polini -17% då original hade en tendens att gå ner i varv efter 20 och gjorde ca 50 km/h. Även Hebo's 50% fjäder har jag testat, och den var för hård. Tänkte beställa Malossis vita tryckfjäder, tror den är på 25% vad jag har läst mig till?Har även mixtrat med fjädrar till min malossi flyclutch, vita, gröna samt gula. Och det är likadant på allt. Orkar inte ifrån start. Även testat lite olika remmar (slut original, slut malossi, slut dayco kevlar) och de är alla likadana. Kör just nu på en stage6 rem(ej kevlar). Den varvar även över vad jag kan höra i början,
Är det tryckfjädern? Moppen toppar ca 75-80 på mätaren iaf. Och vad mitt motoröra går den fint. Luftskruven är ca 1.5-2 varv något, har ej pillat på nålen ilr lågfart.
Kan likagärna skriva setupen: Motoforce 50cc plus AC, Kundo högvarvitrör, original förgasare, flycluth koppling med vita fjädrar atm, borrat i luftburken, 86 munstycke, karbon reeds, 21mm insug. Stage6 rem, RMS variator, 3g vikter.
Någon som har kläm på detta? Skulle vara roligt att kunna dra wheelies även ifrån start, här kommer filmen iaf. Filmat med kass x8 på rasten.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BNdvevmAriQ[/youtube]
Edit: en sak som är konstigt, är att när jag har tagit isär kopplinge(flycluth nu) ifrån remskivorna, rengjort kopplingsklockan, rengjort remskivorna, samt ruggat lite på kopplingsbackarna. När jag sätter tillbaka allt, och skall köra iväg. Så fungerar allt exakt som den ska, alltså den drar ifrån 0. Sen efter ca 2 starter blir den tråkig igen. FML