Derbi X-TREME METRAKIT GÅR DÅLIGT! HJÄLP

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
pappskafft
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 24 augusti 2011, 14:19

Derbi X-TREME METRAKIT GÅR DÅLIGT! HJÄLP

Inlägg av pappskafft »

Tjenare! En kompis till mig han precis köpt ett effektrör och vi satte på det.
( 80 munstycke då )
Vi testade den och den gick liksom orent först men sen när han kom upp i varv gick den bra. men om han ligger på t.ex. 3:an i uppförsbacke på låga varm så är det i princip omöjligt för han att få upp den i varv och utnyttja effektröret..

Vi testade sedan att sätta på 94 munstycke= Gick som en potta med skit
Sedan 85 = Samma
sedan 82+höjt nålen max = samma

När han väl får upp den i varv måste han växla ..
därför undrar jag måste man dreva den eller låter det som att CDI:n är strypt ?

När han låg och varvade i nerförsbacke så dog typ motorn.. Låter säkert som CDI:n (För er erfarna )

Ska man köpa ny eller vågar man klippa den vita kabeln ?

TACK PÅ FÖRHAND!!!
siiimooon
Gasres
Inlägg: 1264
Blev medlem: 8 april 2009, 11:07

Inlägg av siiimooon »

Vad jag vet har alla xtreme stypt cdi.
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

99% säker på att CDIn är strypt :)
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

som ovan
och DET GÅR INTE ATT STRYPA AV DEN GEMOM DEN VITA KABELN!
allting ligger I själva cdin ...
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 452
Blev medlem: 9 oktober 2010, 23:08
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

mixtra aldrig med cdi:n, köp en ostrypt ;)
Eklund^


Derbi Drd Racing!
Användarens profilbild
Roberto
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 420
Blev medlem: 3 augusti 2009, 13:46
Ort: Svedala

Inlägg av Roberto »

Har du testat höja o sänka nålen då har du också testat skruva in och ut luftskruven och optimera bränsleblandningen eller?
pappskafft
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 24 augusti 2011, 14:19

Inlägg av pappskafft »

Roberto skrev:Har du testat höja o sänka nålen då har du också testat skruva in och ut luftskruven och optimera bränsleblandningen eller?
Har i princip gjort allt man kan förutom CDIn men jag e säker på att det e den..
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Att motorn vägrar gå upp i varv vid vissa tillfällen beror på fel blandning, om det nu inte är så att din kompis belastar motorn så mycket så den inte orkar helt enkelt.

Börja med att se till så den går rent på fullgas och maxvarv, justera mellanregister och tomgång sen.

Och ja, byt cdi:n och du behöver säkert byta drev också om du fortfarande har original. 12/53 funkar bra om man vill ha mkt acc.

Och till sist, BYT TOPIC annars låser jag tråden
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Skriv svar