Tjenare! En kompis till mig han precis köpt ett effektrör och vi satte på det.
( 80 munstycke då )
Vi testade den och den gick liksom orent först men sen när han kom upp i varv gick den bra. men om han ligger på t.ex. 3:an i uppförsbacke på låga varm så är det i princip omöjligt för han att få upp den i varv och utnyttja effektröret..
Vi testade sedan att sätta på 94 munstycke= Gick som en potta med skit
Sedan 85 = Samma
sedan 82+höjt nålen max = samma
När han väl får upp den i varv måste han växla ..
därför undrar jag måste man dreva den eller låter det som att CDI:n är strypt ?
När han låg och varvade i nerförsbacke så dog typ motorn.. Låter säkert som CDI:n (För er erfarna )
Ska man köpa ny eller vågar man klippa den vita kabeln ?
Att motorn vägrar gå upp i varv vid vissa tillfällen beror på fel blandning, om det nu inte är så att din kompis belastar motorn så mycket så den inte orkar helt enkelt.
Börja med att se till så den går rent på fullgas och maxvarv, justera mellanregister och tomgång sen.
Och ja, byt cdi:n och du behöver säkert byta drev också om du fortfarande har original. 12/53 funkar bra om man vill ha mkt acc.
Och till sist, BYT TOPIC annars låser jag tråden
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever