Hej, jag ser ofta 30 mopeder på blocket och där skriver dem att man inte behöver ngt förarbevis för att den är från 2000 elr ngt. Hur är de med den lagen? För jag har ett par vänner som vill ha moppe men orkar inte körkort.
Du måste ta kort. Men för EU moppe behöver du ett AM kort. Dvs att du måste gå en jävla massa kurser och sedan ta ett prov.
Med 30 moppe så brukar det vara så att du bara går en dag på trafikskolan sedan gör ett prov (Som är mycket enklare än AM provet). Enkelt o bra. Det är också billigare att ta ett "Förarbevis" istället för ett AM kort.
Timisen94 skrev:jag tror det är lag att man måste ha kort.
Tror också det men man ser så ofta att de står att man inte behöver :/
min kompis köpte en aerox från 01 och han behövde inge förabevis när polisen stoppa hnm.. men men
han kanske (som sagt) fyllde 15 innan den 1 oktober 2009?
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
ServerError skrev:Hej, jag ser ofta 30 mopeder på blocket och där skriver dem att man inte behöver ngt förarbevis för att den är från 2000 elr ngt. Hur är de med den lagen? För jag har ett par vänner som vill ha moppe men orkar inte körkort.
Du måste ha ett förarbevis om du fyllde 15 efter 1 oktober 2009 spelar ingen roll hur ny eller gammal moppen är
Timisen94 skrev:jag har eu kort men har aldrig behövat visa det :O
du menar AM eller Förarbevis ... ?
förarbevis.
snart blir det lätt motorcykel
själv blire Abeg i maj
dem hade ingena mckursen i mars :/
dock ska jag se på lite andra skolor ...
men det är en bra investering med A1 om man ska ha A över huvudtaget !
men leta upp ngn gammal hoj
eller ta Bensin skalles
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^