avgassystem

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
zutuz?
Elmoped

avgassystem

Inlägg av zutuz? »

Satte på avgassytemet nyss efter att det vart av i ungefär 5 dagar då jag stylat det lite osv.
Men när jag skulle försöka kicka igång den tog den ungefär 20 kickar och på elstarten segar den bara så den funkar inte alls...
När jag väl fick igång den lät den typ 3x så mycket som den gjorde innan så antar att det är packningen som sitter skit?
OBS satte på en ny packning precis innan jag satte på röret igen, då den gamla var rätt sliten...

Vad kan det annars vara?

tytyty
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket

Inlägg av moppenissen96 »

Du har satt det snett :) det är svårt ibland att få det att passa rakt av , man får lirka lite och så innan det hoppar dit
Avverkade moppar & A-traktorer

5x Speedfight
4x Aerox
2x Slider
3x Viva city
1x Derbi Senda
2x Yamaha FS1
2x Baotian
Volvo 240 turbo okapad
2x Volvo 744 kapad

Nuvarande fordon

BMW 320 M-sport E46
Speedfight 2 09
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

vad har du för moppe och rör?

antagligen för att det tätar ordentligt vid mynningen eller så läcker röret mellan ljuddämparen och röret eller så kan du prova att packa om ljuddämparen... eller så har du bara köpt ett ovanligt högljutt rör :D
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Re: avgassystem

Inlägg av Mattyyy »

zutuz? skrev:Satte på avgassytemet nyss efter att det vart av i ungefär 5 dagar då jag stylat det lite osv.
Men när jag skulle försöka kicka igång den tog den ungefär 20 kickar och på elstarten segar den bara så den funkar inte alls...
När jag väl fick igång den lät den typ 3x så mycket som den gjorde innan så antar att det är packningen som sitter skit?
OBS satte på en ny packning precis innan jag satte på röret igen, då den gamla var rätt sliten...

Vad kan det annars vara?

tytyty
Om det är otätt vid avgasrörsmynningen vid cylindern så kan det ha kommit in fukt i cylindern då är den seg att starta
zutuz?
Elmoped

Inlägg av zutuz? »

Det är en yamaha aerox 08 orginal rör
Nu har jag på den men den låter som sagt högre och så går den i otakt typ ''hackar'' fram lite...
Eftersom det är ny packning så är det som vita gummisaker på kanterna så undrar om man ska köra lite så den packningen växer och den blir ordentligt tät?!
Skriv svar