HasSse hittat "Blocket fynd" eller ...

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Vilken moppe bör jag göra ett Cross eller SM-projekt på

Yamaha
46
22%
Derbi
54
26%
Derbi
54
26%
Rieju
44
21%
Annat
13
6%

Antal röster: 211

Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Ztraand skrev:Har nt cpi lite blandat?
Nej, det är en kopia av en AM6, det är i princip samma delar men det är inte riktigt samma kvalité såklart.
kaffetillmaten
Elmoped

Inlägg av kaffetillmaten »

Rieju.
För dem är lätt trimmade och går bättre än derbin som trimmad.

Polarn har en Rieju med top performens 74cc. 21mm förgasare. hedo krök med utpluggad original ljuddämpare. och hans gör 115km/h på gps medan en anna polare har barikit 80cc nått yasuni rör. 21mm förgasare ( tror jag) membran vet jag inte. och hans gör 98 på gps
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

kaffetillmaten skrev:Rieju.
För dem är lätt trimmade och går bättre än derbin som trimmad.

Polarn har en Rieju med top performens 74cc. 21mm förgasare. hedo krök med utpluggad original ljuddämpare. och hans gör 115km/h på gps medan en anna polare har barikit 80cc nått yasuni rör. 21mm förgasare ( tror jag) membran vet jag inte. och hans gör 98 på gps
Han har redan köpt en Rieju. Och Yamaha t.ex har samma motor som Rieju bara så att du vet. Sen så är det inte lättare att trimma en AM6 motor som du menar, den är bara mer "trimvänlig" då det är längre utväxlingar på den jämfört med Derbis motorer. Men för att man ska märka skillnad i effekt på en Derbi och AM6 motor så krävs det rätt mycket mer trim än så. Sen så beror det väldigt mycket på drevningen också. Om jag kör t.ex med 13-52 på min Rieju så gör den ca 90-93 km/h, men om jag kör med 15-52 så gör den ca 102 km/h, mätt med gps.
Skriv svar