Man måste blanda oljan direkt i bensinen (2-4%) när man kör med 70cc cylinder annars så skär denfredde0202 skrev:Tja!, hade kört med min speedfight 2 med doppler S3R och polini sport 70cc utan olja tills den dog, efter oljning i cylinderloppet och med hjälp av startgas fick jag igång den men jag märkte att cylindern hade fått skador så den gick ju inte sådär jättebra -_-. Funderat på att köpa stage 6 sport pro 70cc cylinderkit, vad säger ni? elr ska jag köpa likadant cylinderkit som förut?
PS. Orkar inte hona om den.
Stage6 Sport Pro 70cc är skit bra, kör med den själv och jag är jävligt nöjd, prisvärd cylinder om du frågar mig.fredde0202 skrev:jag har separat oljeblandning + att jag har haft i olja direkt i tanken men den här gången glömde jag båda, men tycker ni stage6 sport pro är ett bra val? , det är ju en alucylinder så man slipper köra in den så länge. Tror ni den ger mer hästkrafter än polini sport 70cc?
Okej men min gamla sjuttis skar när jag använde den separata oljeblandningen så nu kör jag med både den separata och blandar direkt i bensinenantonpg94 skrev:man måste inte blanda direkt i tanken men de är en fördel, skulle föreslå att de är billigare att hona och byta kolv ist för ny cylinder, men om du inte orka hona och jävlas skaffa ett nytt!