Speedfight 2 går plötsligt sämre !

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Larre
Elmoped
Kontakt:

Speedfight 2 går plötsligt sämre !

Inlägg av Larre »

tjahfan ! :D

Har en Peugeot Speedfight 2 - 08 - luftkyld men dragen V bricka :p

Den gick i 65km/h - 70km/h med är riktigt bra acc !

Nu till det dåliga .. för 2 dagar sen fick jag byta topplock och packing ( orginala för speedfight ) för att de gamla var sönder. ( bytte tändstift också för det paja också, till ett gammalt .. )

Och sedan dess går moppen skit ..

När jag sitter på själv gör den MAX 60 med piss dåligt acc - och när jag skjutsar en polare så är det ännu värre .. typ 50-53 med skit dåligt acc ..

vad kan det vara som är fel ?!

Kan det ha något med tändstiftet ?

Eller kan det vara luftfiltret ?

Kanske är det luftfiltret som är smutsigt / dåligt ? :(
LAZZE
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

kan vara så att du fått in skit i förgasaren men testa att gå ner i vikt till 7.5 så får du ett bättre acc men du kan ju alltid kolla förgasaren och göra rent filtret osv
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Användarens profilbild
kevinspeedfight
Farsans gamla zündapp

Inlägg av kevinspeedfight »

Gå ner i vikter behöver du inte, för uppenbarligen så är det nå skit i förgasaren eller nått med luftfiltret som somlow sa. blir det inge skillnad när du har gjort dom 2 sakerna så prova byt tillbaks till det gamla tändstiftet eller köp ett nytt. och sen om du vill få bättre acc efter du har fixat moppen så skulle jag gå ner några G i vikter. för det är lika bra och hitta felet innan du gör nått annat.
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Fört och främst bör du byta tändstiftet efter som det är ett gammalt du använder.
Skriv svar