hej, min slider 00a är ovanligt slö och typ alla andra ORGINAL moppar har bättre axx och toppfart än mig och jag hade först på zx rör och då gick den sämst för att ha ett effektrör på och den gick ungefär lika snabbt som en orginalmoppe, sen nu har jag satt på orginalröret och jag tycker den är starkare i början nu och jag kör med malossi flyclutch 4 grams vikter och urpluggat orginalrör och vet inte vad som är felet? och jag börjar fundera på att det är kolvringarna/kolven/cylindern som är kass men jag vet inte och ibland när jag har hållt fullgas ett tag typ 2 min så bara dör moppen sen kommer den igång igen sen dör den sen moste man choka för att den ska starta men annars så startar den på ungefär på 2 kicken och när den är kall startar den på första med choken i?? vet ngn vad det beror på att den är så slö?
Ja men den är ju slö med org röret med så skit i axet det är ngt annat det är fel på, vad brukar visa att cylindern eller kolven är skadad? Blir den seg eller svårtstartad eller vad händer?
Nutbreaker skrev:Ja men den är ju slö med org röret med så skit i axet det är ngt annat det är fel på, vad brukar visa att cylindern eller kolven är skadad? Blir den seg eller svårtstartad eller vad händer?
sämre komp, lite segstartad du känner det när du kör och så kan du ju kolla.