MUNSTYCKE SNABB HJÄLP!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
tobbeboström
Elmoped

MUNSTYCKE SNABB HJÄLP!

Inlägg av tobbeboström »

tjenare ligger ute i garaget och undrar vad jag ska byta till för munstycke , har 58 orginal nu men bytt till urpluggat trimmrör och har från 75-92 hemma vad ska jag börja testa med? :)
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

börj ame 72 o fortsätt uppåt :)
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
tobbeboström
Elmoped

Inlägg av tobbeboström »

behöver jag sätta dig hela förgasaren mellan jag byter alla eller kan jag sätta dit det starta motorn och sen byta till nästa?
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

börja högt sen går du ner tills du känner att den går bra i hela registret, men börja högt så du hör hur den "fyrtaktar" och om det är för litet så kommer den bööa på fullgas eller gå dåligt på högvarv.
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

tobbeboström skrev:behöver jag sätta dig hela förgasaren mellan jag byter alla eller kan jag sätta dit det starta motorn och sen byta till nästa?
sätt på allt som du vill köra me, asså du kan inte ställa in den utan luftburk o sen köra me luft burk för dp kmr den gå förjävligt
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
Hebbex
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hebbex »

Felpost
D3nnis skrev:varför får jagont i magen och blir bajsnödig när jag dricker monster?
Nej
tobbeboström
Elmoped

Inlägg av tobbeboström »

förlåt om felpost men nödhjälp , testade med ett 90 munstycke men den dog på fullgas och puttrade bara , måste gå ner men hur långt? :S
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Sätt i det minsta du har
tobbeboström
Elmoped

Inlägg av tobbeboström »

testade 75 men moppen rullade inte änds framåt på fullgas och den puttrade fortfarande lite :S
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

kolla färgen på tändstiftet, tycker nästan att ett 65-70 munstycke borde va passligt :)
tobbeboström
Elmoped

Inlägg av tobbeboström »

sög ju att jag inte har mindre en ett 75 hemma :P får köra med orginal tills jag skaffat mindre då , tack för hjälpen! ;)
tobbeboström
Elmoped

Inlägg av tobbeboström »

bytte tillbaka till orginal igen och nu går den asdåligt den kommer inte änds upp i 30 , går 70 vanliga fall vad är felet :( :( :(
kan det vara att det läcker lite luft för råkade ta bort en grej som satt mellan förgasaren till cylindern :/
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

tobbeboström skrev:bytte tillbaka till orginal igen och nu går den asdåligt den kommer inte änds upp i 30 , går 70 vanliga fall vad är felet :( :( :(
kan det vara att det läcker lite luft för råkade ta bort en grej som satt mellan förgasaren till cylindern :/
antagligen ja
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Skriv svar