vilken e bäst ?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

michelin
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 16 augusti 2011, 12:10
Ort: göteborg

vilken e bäst ?

Inlägg av michelin »

hej, jag ska köpa moppe o e inte riktigt säker på vad jag ska välja, Derbi drd pro, Rieju. jag är mest inne på Derbi men e inte säker som sagt. vilken e lättast att trimma?
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724
Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga

Inlägg av wille95 »

Rieju me AM6 går som fan urpluggad
de gör Derbi oxå men ja tycker du ska köra på en Derbi drd pro :)
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator
Inlägg: 1851
Blev medlem: 20 oktober 2008, 17:55
Ort: sundsvall

Inlägg av beckvall »

köp Derbi bra mycket bättre och lättare att skruva. byt rör så går den väldigt bra =)
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
jarken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 787
Blev medlem: 3 april 2011, 09:57

Inlägg av jarken »

båda är i stort sätt likadana och trimma, men AM6 har snäppet större utbud och användare...och därmed kanske lite billigare begagnade delar på blocket. Personligen skulle jag tagit en AM6 motor, då de är fler häromkring som kör dem. Men välj vilken moped du tycker mest om istället, då motorerna är nästintill likadana när det gäller trimmning osv.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

jarken skrev:båda är i stort sätt likadana och trimma, men AM6 har snäppet större utbud och användare...och därmed kanske lite billigare begagnade delar på blocket. Personligen skulle jag tagit en AM6 motor, då de är fler häromkring som kör dem. Men välj vilken moped du tycker mest om istället, då motorerna är nästintill likadana när det gäller trimmning osv.
i helvete heller att det är.

varannan crossmoppe är en Derbi ju ^^
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

PoWeRKinG skrev:
jarken skrev:båda är i stort sätt likadana och trimma, men AM6 har snäppet större utbud och användare...och därmed kanske lite billigare begagnade delar på blocket. Personligen skulle jag tagit en AM6 motor, då de är fler häromkring som kör dem. Men välj vilken moped du tycker mest om istället, då motorerna är nästintill likadana när det gäller trimmning osv.
i helvete heller att det är.

varannan crossmoppe är en Derbi ju ^^
men dt50 går bättre urpluggat ;)
Mura Got Blunt?
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724
Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga

Inlägg av wille95 »

aerox-sami skrev:
PoWeRKinG skrev:
jarken skrev:båda är i stort sätt likadana och trimma, men AM6 har snäppet större utbud och användare...och därmed kanske lite billigare begagnade delar på blocket. Personligen skulle jag tagit en AM6 motor, då de är fler häromkring som kör dem. Men välj vilken moped du tycker mest om istället, då motorerna är nästintill likadana när det gäller trimmning osv.
i helvete heller att det är.

varannan crossmoppe är en Derbi ju ^^
men dt50 går bättre urpluggat ;)
men min Derbi går fortast (a)
haru råd å punga ut så tkr ja att du ska skaffa en ny drd pro fett hett :D
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
Vivaadam
Varnad
Inlägg: 591
Blev medlem: 20 februari 2011, 15:12
Kontakt:

Inlägg av Vivaadam »

Som andra har sakt innan så går AM6 motorn snabbast urpluggat (oftast inga svåra pluggar att ta bort) men jag har för mej att en Derbi har mera hk...

Själv skulle jag tagit en beta RR (AM6)
- söker en vivacity fram kåpa, maila om ni har någon -
jarken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 787
Blev medlem: 3 april 2011, 09:57

Inlägg av jarken »

PoWeRKinG skrev:
jarken skrev:båda är i stort sätt likadana och trimma, men AM6 har snäppet större utbud och användare...och därmed kanske lite billigare begagnade delar på blocket. Personligen skulle jag tagit en AM6 motor, då de är fler häromkring som kör dem. Men välj vilken moped du tycker mest om istället, då motorerna är nästintill likadana när det gäller trimmning osv.
i helvete heller att det är.

varannan crossmoppe är en Derbi ju ^^
AM6 har sina motorer i flera mopeder, XPS, DT, MRX, RRX, Beta, HRD, mfl... ur den synvinkeln mena jag. Derbi har väl sin motor i sina modeller samt Gilera va? ;) Men båda motorerna går förjäkla fint :D
Användarens profilbild
a6lex
Svårstartad skrothög
Inlägg: 249
Blev medlem: 11 maj 2010, 20:15
Ort: Norrköping

Inlägg av a6lex »

Drd Pro har ju Dellorto 17.5 org så de är bara att slänga på en 70cc sport så går det ännu lite bättre ;)
Pojkar växer inte, bara leksakerna som blir större
Användarens profilbild
P3kkl
Äckel pekkel
Inlägg: 821
Blev medlem: 19 januari 2011, 19:58
Ort: Herrljunga

Inlägg av P3kkl »

Köp en beta eller Rieju :)
Bild
---------------------------------------------------------------------------------
Mitt Drac projekt http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... 414#353414
rozander
Svårstartad skrothög
Inlägg: 169
Blev medlem: 25 februari 2010, 16:37
Ort: Vänersborg

Inlägg av rozander »

drd pro , 17.5 mm fögg org med mallossi rör, plugga ur förgasaren och kapa rör och du ur allskrot, tabort blindtarmen, dreva om och bestycka så går den rätt bra :)
Skriv svar