Absolut, om den är hel och i bra skick så går den att används, är den trasig så nej
Du kommer höra ifall packningen läcker ändå, kommer låta väldigt högt
En sak till! Jag ska köpa vikter och kopplingsfjädrar av en kompis (gula fjädrar och 4.3g vikter, borde funka bra), men han är bortrest atm, men kan jag sätta på röret så länge och köra med original vikter och fjädrar? Eller kan det skada något i motorn eller röret? Jag tvivlar på att det är skadligt men vill ändå fråga, bara så jag inte förstör något. Tack!
JonteAerox skrev:En sak till! Jag ska köpa vikter och kopplingsfjädrar av en kompis (gula fjädrar och 4.3g vikter, borde funka bra), men han är bortrest atm, men kan jag sätta på röret så länge och köra med original vikter och fjädrar? Eller kan det skada något i motorn eller röret? Jag tvivlar på att det är skadligt men vill ändå fråga, bara så jag inte förstör något. Tack!
Nej det är absolut ingen fara däremot kommer den gå bättre med nya vikter och kopplingsfjädrar.
En sak till bara! xD Ska ta bort pluggen i mitt ZX, vart sitter den? I den delen som det står "ZX" på? Eller sitter det i "stora" röret? :) Jag hittade tips på hur man tar bort den, bl.a. banka med en skruvmejsel o hammare, och även slipa bort fästena... Iaf, vart sitter den? :D
JonteAerox skrev:En sak till bara! xD Ska ta bort pluggen i mitt ZX, vart sitter den? I den delen som det står "ZX" på? Eller sitter det i "stora" röret? Jag hittade tips på hur man tar bort den, bl.a. banka med en skruvmejsel o hammare, och även slipa bort fästena... Iaf, vart sitter den?
i mynningen sitter pluggen den delen som du monterar fast på cylindern.
Stötte på ett till problem vid montering av mitt ZX, vilket jag Givetvis postar här, eftersom detta forum har varit mycket hjälpsamt hittills! Jo, den övre av dem 2 skruvarna som originalröret sitter fast med, passar till något (för mig) konstigt verktyg, typ en taggig "stjärna" så att säga. Någon som har bytt till effektrör och stött på samma problem och vet vilket verktyg jag ska ha? Värt att nämna är också att det är en aerox som jag ska sätta på det på, och att det är en pigg i mitten av stjärnhålet.
JonteAerox skrev:Stötte på ett till problem vid montering av mitt ZX, vilket jag Givetvis postar här, eftersom detta forum har varit mycket hjälpsamt hittills! Jo, den övre av dem 2 skruvarna som originalröret sitter fast med, passar till något (för mig) konstigt verktyg, typ en taggig "stjärna" så att säga. Någon som har bytt till effektrör och stött på samma problem och vet vilket verktyg jag ska ha? Värt att nämna är också att det är en aerox som jag ska sätta på det på, och att det är en pigg i mitten av stjärnhålet.
Sånt brukar Yamaha sätta på sin maskiner, för att garantin skall gälla. Har för mig att det står i någon bok du fick med maskinen. Om du tar bort dessa skruvar kan de bli vääääldigt svårt att få något på garantin..om du nu har någon kvar det vill säga. Annars äre bara o ta bort den
JonteAerox skrev:Stötte på ett till problem vid montering av mitt ZX, vilket jag Givetvis postar här, eftersom detta forum har varit mycket hjälpsamt hittills! Jo, den övre av dem 2 skruvarna som originalröret sitter fast med, passar till något (för mig) konstigt verktyg, typ en taggig "stjärna" så att säga. Någon som har bytt till effektrör och stött på samma problem och vet vilket verktyg jag ska ha? Värt att nämna är också att det är en aerox som jag ska sätta på det på, och att det är en pigg i mitten av stjärnhålet.
Sånt brukar Yamaha sätta på sin maskiner, för att garantin skall gälla. Har för mig att det står i någon bok du fick med maskinen. Om du tar bort dessa skruvar kan de bli vääääldigt svårt att få något på garantin..om du nu har någon kvar det vill säga. Annars äre bara o ta bort den
eller så kan han ta en insex
kan fungera om man är VÄLDIGT försiktigt
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Jag åkte in till claes ohlssons och köpte ett kit med en hel del bits, bla torks med hål i, och en hylsnyckelsats, var väldigt användbart :D Är nästan klar nu!