Kan man använda gammal packning till Leovince ZX?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
JonteAerox
Elmoped

Kan man använda gammal packning till Leovince ZX?

Inlägg av JonteAerox »

Tjena!

Som rubriken lyder undrar jag om jag kan använda min gamla packning till mitt nya ZX rör! Tacksam för svar!
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Absolut, om den är hel och i bra skick så går den att används, är den trasig så nej
Du kommer höra ifall packningen läcker ändå, kommer låta väldigt högt
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Så länge den inte är sönder så ska det funka, om det sitter skit på packningen ta bort det så att den tätar ordentligt. :)
JonteAerox
Elmoped

Inlägg av JonteAerox »

En sak till! Jag ska köpa vikter och kopplingsfjädrar av en kompis (gula fjädrar och 4.3g vikter, borde funka bra), men han är bortrest atm, men kan jag sätta på röret så länge och köra med original vikter och fjädrar? Eller kan det skada något i motorn eller röret? Jag tvivlar på att det är skadligt men vill ändå fråga, bara så jag inte förstör något. Tack!
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

JonteAerox skrev:En sak till! Jag ska köpa vikter och kopplingsfjädrar av en kompis (gula fjädrar och 4.3g vikter, borde funka bra), men han är bortrest atm, men kan jag sätta på röret så länge och köra med original vikter och fjädrar? Eller kan det skada något i motorn eller röret? Jag tvivlar på att det är skadligt men vill ändå fråga, bara så jag inte förstör något. Tack!
Nej det är absolut ingen fara :) däremot kommer den gå bättre med nya vikter och kopplingsfjädrar.
JonteAerox
Elmoped

Inlägg av JonteAerox »

Okej, tack så mycket för så snabba svar! Som alltid på denna underbara hemsida :D
JonteAerox
Elmoped

Inlägg av JonteAerox »

En sak till bara! xD Ska ta bort pluggen i mitt ZX, vart sitter den? I den delen som det står "ZX" på? Eller sitter det i "stora" röret? :) Jag hittade tips på hur man tar bort den, bl.a. banka med en skruvmejsel o hammare, och även slipa bort fästena... Iaf, vart sitter den? :D
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

JonteAerox skrev:En sak till bara! xD Ska ta bort pluggen i mitt ZX, vart sitter den? I den delen som det står "ZX" på? Eller sitter det i "stora" röret? :) Jag hittade tips på hur man tar bort den, bl.a. banka med en skruvmejsel o hammare, och även slipa bort fästena... Iaf, vart sitter den? :D
i mynningen sitter pluggen den delen som du monterar fast på cylindern.
JonteAerox
Elmoped

Inlägg av JonteAerox »

Jaha! :D Okej, dags att börja mecka då :D tack för svaren!
JonteAerox
Elmoped

Inlägg av JonteAerox »

Stötte på ett till problem vid montering av mitt ZX, vilket jag Givetvis postar här, eftersom detta forum har varit mycket hjälpsamt hittills! Jo, den övre av dem 2 skruvarna som originalröret sitter fast med, passar till något (för mig) konstigt verktyg, typ en taggig "stjärna" så att säga. Någon som har bytt till effektrör och stött på samma problem och vet vilket verktyg jag ska ha? Värt att nämna är också att det är en aerox som jag ska sätta på det på, och att det är en pigg i mitten av stjärnhålet.
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Du behöver en torx :)
JonteAerox
Elmoped

Inlägg av JonteAerox »

Jaha, tack! :D
Användarens profilbild
blackout1994
Svårstartad skrothög

Inlägg av blackout1994 »

det är torx som förra snubben sa dock är de den nya modellen av torx för dom gamla är utan pigg i mitten och dom nya är med pigg :)
Derbi Senda
Setup:
Cylinder: Airsal 70cc Racing
Förgasare: Dellorto 21mm Black Edition
Koppling: Metrakit
Insug: Doppler
Membran: Doppler
Vev: Metrakit
Avgasrör: Metrakit Pro Race
Filter: Öppet

Gatubruk? ja förfan!
Användarens profilbild
Swe2FX
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Swe2FX »

om du inte har ett sånt verktyg såga ett snitt tvärsöver skruven och skruva ut den med vanlig plattmejsel ;)
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

JonteAerox skrev:Stötte på ett till problem vid montering av mitt ZX, vilket jag Givetvis postar här, eftersom detta forum har varit mycket hjälpsamt hittills! Jo, den övre av dem 2 skruvarna som originalröret sitter fast med, passar till något (för mig) konstigt verktyg, typ en taggig "stjärna" så att säga. Någon som har bytt till effektrör och stött på samma problem och vet vilket verktyg jag ska ha? Värt att nämna är också att det är en aerox som jag ska sätta på det på, och att det är en pigg i mitten av stjärnhålet.
Sånt brukar Yamaha sätta på sin maskiner, för att garantin skall gälla. Har för mig att det står i någon bok du fick med maskinen. Om du tar bort dessa skruvar kan de bli vääääldigt svårt att få något på garantin..om du nu har någon kvar det vill säga. Annars äre bara o ta bort den :wink:
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

jarken skrev:
JonteAerox skrev:Stötte på ett till problem vid montering av mitt ZX, vilket jag Givetvis postar här, eftersom detta forum har varit mycket hjälpsamt hittills! Jo, den övre av dem 2 skruvarna som originalröret sitter fast med, passar till något (för mig) konstigt verktyg, typ en taggig "stjärna" så att säga. Någon som har bytt till effektrör och stött på samma problem och vet vilket verktyg jag ska ha? Värt att nämna är också att det är en aerox som jag ska sätta på det på, och att det är en pigg i mitten av stjärnhålet.
Sånt brukar Yamaha sätta på sin maskiner, för att garantin skall gälla. Har för mig att det står i någon bok du fick med maskinen. Om du tar bort dessa skruvar kan de bli vääääldigt svårt att få något på garantin..om du nu har någon kvar det vill säga. Annars äre bara o ta bort den :wink:
eller så kan han ta en insex
kan fungera om man är VÄLDIGT försiktigt ;)
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
JonteAerox
Elmoped

Inlägg av JonteAerox »

Jag åkte in till claes ohlssons och köpte ett kit med en hel del bits, bla torks med hål i, och en hylsnyckelsats, var väldigt användbart :D Är nästan klar nu!
Skriv svar