SickRazer's Rieju Spike, DEL 1.

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!
Användarens profilbild
P3kkl
Äckel pekkel

Inlägg av P3kkl »

Så snygg den är!! :)
Bild
---------------------------------------------------------------------------------
Mitt Drac projekt http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... 414#353414
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

P3kkl skrev:Så snygg den är!! :)
Tackar! :D
Josef Jabbari
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av Josef Jabbari »

SickRazer skrev:
folie_89 skrev:om du har planer på trim cylinder så köp en röd 80cc vet ej exsakt vad den heter men min kompis har en Rieju mrx med den 80cc. Hade sett bra ut på din och gått väldigt bra.
Röd cylinder skulle ha sett nice ut ;P Men jag tror inte det blir någon cylinder förrän nästa år. Jag håller på att dreva om moppen just nu; men är inte säker på vad jag ska ha för drev... blir 13-52 bra eller?

du kan få min barikit racing 80cc till ett bra pris ge mig ett bud den är ny och o använd
köper trim delar till aprilia sr 50 r med piaggio motorn
samma motor som på paggio nrg mc3 DD cat Vattenkyld
och gilera runner.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Josef Jabbari skrev:
SickRazer skrev:
folie_89 skrev:om du har planer på trim cylinder så köp en röd 80cc vet ej exsakt vad den heter men min kompis har en Rieju mrx med den 80cc. Hade sett bra ut på din och gått väldigt bra.
Röd cylinder skulle ha sett nice ut ;P Men jag tror inte det blir någon cylinder förrän nästa år. Jag håller på att dreva om moppen just nu; men är inte säker på vad jag ska ha för drev... blir 13-52 bra eller?

du kan få min barikit racing 80cc till ett bra pris ge mig ett bud den är ny och o använd
haha, det där var en väldigt gammal kommentar. Jag har ju en 70cc på nu^^
Men jag är tyvärr inte intresserad av en 80cc då jag vill ha en annan 70cc, blir antagligen en Patanegra.
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?

Inlägg av Pontusandersson95 »

du va inte på vårgårda de va ja lalallalalalalalallallalallalaa!
Kommentera mina bilder:)
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Pontusandersson95 skrev:du va inte på vårgårda de va ja lalallalalalalalallallalallalaa!
kul att köra 9 mil i störtregn...
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?

Inlägg av Pontusandersson95 »

SickRazer skrev:
Pontusandersson95 skrev:du va inte på vårgårda de va ja lalallalalalalalallallalallalaa!
de va värt
Kommentera mina bilder:)
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Pontusandersson95 skrev:
SickRazer skrev:
de va värt
haha, aa, att köra dit i regn, stanna där i typ 30 minuter och sen dra tillbaka. vääärt, taggar mer till kba meetet istället.
Tänkte iofs följa med men jag kom på bättre tankar^^
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

testat att bestämma dig någongång?
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Victorh skrev:testat att bestämma dig någongång?
Bestämma mig om vad? :oops:
Användarens profilbild
viiktor15
Farsans gamla zündapp

Inlägg av viiktor15 »

SickRazer skrev:
tror han menar färgen ;)
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

viiktor15 skrev:
SickRazer skrev:
tror han menar färgen ;)
Haha, ok.
Men svart kommer det alltid vara i alla fall, det är bara detaljerna jag inte är säker på. Alltid kul att testa lite, vitt kommer i alla fall vara nästa experiment ;)
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

UPDATE! ::KBA meet film:: 15/08/2011!
Glömde bumpa updaten den 13 augusti men jag uppdaterar idag med lite filmer från Kungsbacka meetet, bl.a lite rejs, cruisning och bilder tagna av Vivaadam@tsr + en bonus video när snuten kom :oops:
Användarens profilbild
Maxidude
Svårstartad skrothög

Inlägg av Maxidude »

Meetet såg rätt nice ut tills el-snuto kom ;)
---> http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23523 <---
DRD racing 70cc ProJeCt ;)
Bild
Köper Derbi Drd racing kåpor! :)

I forgot to turn my swag off before bed, and woke up covered in bitches.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Maxidude skrev:Meetet såg rätt nice ut tills el-snuto kom ;)
Ah, de flesta tyckte det var kul ändå, vi körde cruisningen efter att snuten kom då vi inte fick vara kvar där men de tog inga som tur var :) Fast de sa att om vi inte åkte därifrån så skulle de kalla in ett trafik team som skulle ta alla de trimmade mopparna, så jag vi var tvungna att köra cruisningen tidigare än tänkt.
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

haha på sista klippet

polis: snälla filma inte..

pöjken som filma: okej förlåt!

hahahah :D :roll:
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

vicke xX SMT skrev:haha på sista klippet

polis: snälla filma inte..

pöjken som filma: okej förlåt!

hahahah :D :roll:
haha, ja. Direkt efteråt började han filma igen och snuten sa till han igen lite strängare men han lade inte upp det på youtube :mrgreen:
karlgren
Elmoped

Inlägg av karlgren »

"du, snälla filma inte."
"Okej, förlåt!" hahahahahah
siiimooon
Gasres

Inlägg av siiimooon »

Tror verkligen inte du har 13hk.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

siiimooon skrev:Tror verkligen inte du har 13hk.
Vet inte exakt vad jag har men jag låg jämnt med en SP Midrace Derbi och den hade över 15hk.
Men mindre än 12hk har jag inte, det vet jag. Men 13 hk är inte helt omöjligt heller, har ju typ det som krävs för 13 hk ur en oportad Airsal.
siiimooon
Gasres

Inlägg av siiimooon »

SickRazer skrev:
Vet inte exakt vad jag har men jag låg jämnt med en SP Midrace Derbi och den hade över 15hk.
Men mindre än 12hk har jag inte, det vet jag. Men 13 hk är inte helt omöjligt heller, har ju typ det som krävs för 13 hk ur en oportad Airsal.
Tror jag inte.

Vongyllis fick ur 14hk ur sin DT med Manston RedRevo, portat block, eprom, osv osv.. Och den är något värre än denna.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

siiimooon skrev:
SickRazer skrev:
Tror jag inte.

Vongyllis fick ur 14hk ur sin DT med Manston RedRevo, portat block, eprom, osv osv.. Och den är något värre än denna.
haha, finns de som har fått 13hk ur en oportad Airsal lätt. Ur en Red Revo finns det de som har fått runt 18hk ifrån.
Han måste ha failat med bänkningen för han ska lätt få mer än 14hk ur red revon. På förra Vårgårda meetet var det många som failade med bänkningen och fick inte ut mer från sina hypers än vad man kan få ur en Midrace setup.
Står ju på Twostroke att man lätt kan får 12hk ur en Airsal. Så 13hk är verkligen inte omöjligt, det är inte ens speciellt mycket.
siiimooon
Gasres

Inlägg av siiimooon »

"Står på twostroke" ja men kataloghästar går inte att lita på..
Det krävs mer än airsal 70, 19mm och thrower för att få över 10.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

siiimooon skrev:"Står på twostroke" ja men kataloghästar går inte att lita på..
Det krävs mer än airsal 70, 19mm och thrower för att få över 10.
vem har sagt att jag har det?
jag har ju airsal 70, 21mm, SCR Corse underliggande och massa annat som är mycket bättre än thrower osv^^ Smågrejer som membran, insug, kopplingsgrejer osv spelar också roll om man vill få ut all effekt ur cylindern.
Jag vet inte exakt hur mycket jag har men det är inte alls svårt att få 12hk ur den med det jag har på.
WeThePeople
Elmoped

Inlägg av WeThePeople »

För hundrade gången, det är skillnad på bakhjulshästar och hästar på veven. Håller förövrigt med simon, allar överskattar antalet hk nåt så enormt...

Dessutom hade Pontus inte 15hk, isf skulle han dragit dig hur enkelt som helst.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

WeThePeople skrev:För hundrade gången, det är skillnad på bakhjulshästar och hästar på veven. Håller förövrigt med simon, allar överskattar antalet hk nåt så enormt...

han drog mig inte bara för att tändningen inte var helt inställd, hade den varit det så hade han lätt haft 15hk med allt det på, men det var inte han jag menade utan en annan som har en DRD limited som hade samma setup som pontus fast utan tändning, hans gick typ som min, nästan ingen skillnad när vi cruisade runt, men när vi skulle rejsa (igår) så gick min kedja sönder i starten^^ Men jag såg hur hans gick och det var typ ingen skillnad från min. Sen är det ju såklart bhp vi snackar här. Jag brukar också säga att alla överskattar antalet hk men 12 hk på en Airsal 70cc är inte överskattat, det är fullt möjligt, det är inte ens speciellt mycket ändå.
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad

Inlägg av Bergsten »

SickRazer skrev:
WeThePeople skrev:För hundrade gången, det är skillnad på bakhjulshästar och hästar på veven. Håller förövrigt med simon, allar överskattar antalet hk nåt så enormt...

han drog mig inte bara för att tändningen inte var helt inställd, hade den varit det så hade han lätt haft 15hk med allt det på, men det var inte han jag menade utan en annan som har en DRD limited som hade samma setup som pontus fast utan tändning, hans gick typ som min, nästan ingen skillnad när vi cruisade runt, men när vi skulle rejsa (igår) så gick min kedja sönder i starten^^ Men jag såg hur hans gick och det var typ ingen skillnad från min. Sen är det ju såklart bhp vi snackar här. Jag brukar också säga att alla överskattar antalet hk men 12 hk på en Airsal 70cc är inte överskattat, det är fullt möjligt, det är inte ens speciellt mycket ändå.
-.- ... Sluta allihopa, ingen vet vad moppen leverar i hk så alla kan vara tyst? :o INGEN VET så länge den inte är bänkad!
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Bergsten skrev:
SickRazer skrev:

-.- ... Sluta allihopa, ingen vet vad moppen leverar i hk så alla kan vara tyst? :o INGEN VET så länge den inte är bänkad!
Sant, bra Bill :)
siiimooon
Gasres

Inlägg av siiimooon »

Bergsten skrev:
SickRazer skrev:

Precis, allt vi vet är att den inte har 13hk.
Josef Jabbari
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av Josef Jabbari »

vill ha uppdate nu!
köper trim delar till aprilia sr 50 r med piaggio motorn
samma motor som på paggio nrg mc3 DD cat Vattenkyld
och gilera runner.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Josef Jabbari skrev:vill ha uppdate nu!
Kommer förhoppningsvis en update imorgon.
har inte kunnat köra med den i typ en vecka då min fjärde kedja gick av^^ Men imorgon sätter jag på den nya o sen ska jag bara få sålt datorn och skaffa en Hebo Racing vev ;)
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad

Inlägg av Bergsten »

Bänka den bara, blir så förbannat le på först att alla säger att det inte stämmer, jag vet inte alls vad jag ska säga... Du säger att den ligger något runt 13, siiiimon har en poäng om att dedär med kataloghästar, man ska inte tro på allt. Samt vet vi ju inte heller hur bra du lyckats med inkörning, bänka skiten och publicera resultat så fort som möjligt, varje gång man bläddrar igenom tråden och ser alla kommentarer så får man lust att skiva iväg datan över hela sundsvall, igenom birsta och ut på andra sidan jordklotet, allt är ett ända stort dravvel om en cylinder's kraft osv osv.

Gör alla en tjänst, bänka'n.

siiimooon
Gasres

Inlägg av siiimooon »

Bergsten skrev:Bänka den bara, blir så förbannat le på först att alla säger att det inte stämmer, jag vet inte alls vad jag ska säga... Du säger att den ligger något runt 13, siiiimon har en poäng om att dedär med kataloghästar, man ska inte tro på allt. Samt vet vi ju inte heller hur bra du lyckats med inkörning, bänka skiten och publicera resultat så fort som möjligt, varje gång man bläddrar igenom tråden och ser alla kommentarer så får man lust att skiva iväg datan över hela sundsvall, igenom birsta och ut på andra sidan jordklotet, allt är ett ända stort dravvel om en cylinder's kraft osv osv.

Precis.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Bergsten skrev:Bänka den bara, blir så förbannat le på först att alla säger att det inte stämmer, jag vet inte alls vad jag ska säga... Du säger att den ligger något runt 13, siiiimon har en poäng om att dedär med kataloghästar, man ska inte tro på allt. Samt vet vi ju inte heller hur bra du lyckats med inkörning, bänka skiten och publicera resultat så fort som möjligt, varje gång man bläddrar igenom tråden och ser alla kommentarer så får man lust att skiva iväg datan över hela sundsvall, igenom birsta och ut på andra sidan jordklotet, allt är ett ända stort dravvel om en cylinder's kraft osv osv.

Hade lätt gjort det om det fanns någon dyno i närheten men nu finns det ju inte det o det känns ovärt att bänka den då det är ingen speciellt effekt alls ändå. Bänkar den hellre när hyper setupen sitter på, för där finns det mycket mer effekt att diskutera om än att sitta o bråka om en Airsal.. Men om jag nu får tag på en dyno så kan jag lika gärna bänka den bara för nyfikenhetens skull.
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad

Inlägg av Bergsten »

SickRazer skrev:

Hade lätt gjort det om det fanns någon dyno i närheten men nu finns det ju inte det o det känns ovärt att bänka den då det är ingen speciellt effekt alls ändå. Bänkar den hellre när hyper setupen sitter på, för där finns det mycket mer effekt att diskutera om än att sitta o bråka om en Airsal.. Men om jag nu får tag på en dyno så kan jag lika gärna bänka den bara för nyfikenhetens skull.
Jag ville inte att du skulle bänka den pga hur mycket effekt i mopeden, jag vill att du ska bänka den så ni ska sluta att gapa om en mesig airsal sport 70cc airsal cylinder, 10, 15 eller 3000hk. Ingen big deal :p

Skriv svar