Tja, har en gilera runner o fick en 19mm förgasare gratis härom dagen o såklart drog jag på den för att testa men när jag hade fått på den o fått igång motorn o ställt in tomgången så dör den efter ett tag när den går på tomgång elr om den går på tomgång i 20 sec o sen gasar man så dör det.. Någon som vet vrf?
Setup:
50cc original (49cc)
Stage6 pro replica
sportfilter
19mm dellorto förgasare
4g malossi vikter
AndersoNN skrev:Munstycket?
Tjuvluft?
vakum problem?
Prova de
Har 102 i munstycke.. nja tjuvluft äre nog inte för de har jag kollat.
vakum problem? hur vet jag om jag har de? Kan tillägga att den går bra när man fått upp den i varv men inte om den har gått på tomgång i några sec för då dör den o så måste man choka för att den ska starta :S
om han funkar bra på höga varv men inte låga kan de vara lågfarts munstycket , efter som du måste choka=mer soppa .
kolla även nål och luftskruven .
skruva in luftskruven max, sen 1-2 varv ut , svårt att säga exat vad som är bäst för just din moppe men värt att kolla sånt !
Ta bort luftfiltret och skruva så att tomgången är så låg som möjligt utan att den dör och skruva sedan in luftskruven lite, testa köra med den en stund och kolla tändstiftet sen. Är det svart ska du ha mindre munstycke, är det vitt så ska du ha större munstycke men det tror jag inte du ska ha i det här fallet. brunt ska tändstiftet vara i alla fall.
102 låter lite stort till den setupen, men testa dig fram bara
vicke xX SMT skrev:ta upp tändstiftet och kolla färgen!
Tändstiftet har en fin brun färg Ska testa de som ni sa o se om de hjälper Men om jag tar bort luftfiltret sänker tomgången o fixar med luftskruven. jag ska väl sätta tbx luftfiltret sen? vill ju inte köra utan..