Hej, när mitt tändningslås står på av då går mopeden ändå att starta.
Så jag kan inte stänga av moppen när jag väl har startat den? Vad kan ha blivigt fel och vad kan man göra ?
på derbis så finns det en sladd som går från cdi boxen om den är trasig eller så så kan man starta utan tändning;) skulle vara bra och veta vad du har för moppe också såklart
Derbi_quiz skrev:på derbis så finns det en sladd som går från cdi boxen om den är trasig eller så så kan man starta utan tändning;) skulle vara bra och veta vad du har för moppe också såklart
inte bara där !
3 andra ställen också!
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
jag hade samma fel och då hade alla mina kablar brunnit från cdin till tändningslåset
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Erydian skrev:Hej, när mitt tändningslås står på av då går mopeden ändå att starta.
Så jag kan inte stänga av moppen när jag väl har startat den? Vad kan ha blivigt fel och vad kan man göra ?
Förstår ni inte så fråga!:)
Sladden som skall "jorda" till CDI´n har gått av eller lossnat i ngn kontakt
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
Erydian skrev:Hej, när mitt tändningslås står på av då går mopeden ändå att starta.
Förstår ni inte så fråga!:)
Sladden som skall "jorda" till CDI´n har gått av eller lossnat i ngn kontakt
enkelt sakt ja ... du tror han fattar vart den ska vara ? x)
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^