Tjena! Jag har lossat alla skruvar på min variatorkåpa på min aerox, förrutom en, för gängorna till insektsnyckeln va paj, alltså på själva skruven, så vi borrade upp den (min kompis hade en reservskruv). Nu är då frågan: Måste man skruva upp kicken på en aerox för att ta bort kåpan? För vi borrade i skruven, men det verkar som den inte riktigt gick sönder, så vi tänkte att om vi vrider hela kåpan (med den sista, borrade skruven som "axel") så kanske den lossnar. Som sagt, måste man skruva bort kicken för att få av kåpan? Tacksam för snabba svar!
JonteAerox skrev:Tjena! Jag har lossat alla skruvar på min variatorkåpa på min aerox, förrutom en, för gängorna till insektsnyckeln va paj, alltså på själva skruven, så vi borrade upp den (min kompis hade en reservskruv). Nu är då frågan: Måste man skruva upp kicken på en aerox för att ta bort kåpan? För vi borrade i skruven, men det verkar som den inte riktigt gick sönder, så vi tänkte att om vi vrider hela kåpan (med den sista, borrade skruven som "axel") så kanske den lossnar. Som sagt, måste man skruva bort kicken för att få av kåpan? Tacksam för snabba svar!
Vi fick upp den sista skruven med hjälp av ditt tips om att såga upp en skåra i den sista skruven, och sen tog vi en plattskruvmejsel med en polygrip runt. Ursäkta att jag frågar igen, men förstod inte riktigt, fick mest svar på om man kunde vrida kåpan. Nu när alla skruvar som sitter runt omkring är lossade, måste man lossa ngn mer skruv, typ i mitten eller kicken eller liknande?