Ingen topphastighet

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
CalleA
Elmoped

Ingen topphastighet

Inlägg av CalleA »

Jag har en Speedfight 03a som jag dragit v-brickan på och köpt 7.5g vikter till och satt på, men den gör fortfarande bara 45km/h? blindröret är ganska långt så jag funderar på att dra igen det, men en ostryp cdi kanske är svaret då jag känner att den slår ifrån när jag kommer upp till typ 40. vet ni några andra fel eller orsaker till att den inte får någon topp-hastighet, eller har ni några tips på hur man kan lösa problemet?

Jätte tacksam för svar och tack på förhand :)
Användarens profilbild
aeroxleoZX
Farsans gamla zündapp

Re: Ingen topphastighet

Inlägg av aeroxleoZX »

CalleA skrev:Jag har en Speedfight 03a som jag dragit v-brickan på och köpt 7.5g vikter till och satt på, men den gör fortfarande bara 45km/h? blindröret är ganska långt så jag funderar på att dra igen det, men en ostryp cdi kanske är svaret då jag känner att den slår ifrån när jag kommer upp till typ 40. vet ni några andra fel eller orsaker till att den inte får någon topp-hastighet, eller har ni några tips på hur man kan lösa problemet?

Jätte tacksam för svar och tack på förhand :)
hur mycket varavr den?
varvar dne mycket har du kanske får lätta vikter men 7.5g vikter är lagom då speedfight har 8g orginal?
spårt setup!
CalleA
Elmoped

Inlägg av CalleA »

Ingen aning om hur mycket den varvar, men den drar iväg med ett rätthögt varvtal och det ökar ju hela tiden så den borde ju lätt komma upp i minst 8k i alla fall
Skriv svar