Problem med trimrör, HJÄLP!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Problem med trimrör, HJÄLP!

Inlägg av AndersoNN »

Tjena, satte på mitt Leovince zx chrome idag, satte i gula fjädrar som följer med men hade bara 5,0 vikter..
När man kör med den så gård den segt som f*n upp till 35 ungefär sen drar den som in i!
Kan de va för tunga vikter, för de som följer med är 4,3 men köpte de begangnat o fick bara 5,0?
Tacksam för SNABBA svar killar! :)

EDIT: kör med 88 munstycke, original är 84!
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

det är antingen munstycket eller vikterna testa byt till 4 gram eller 4,5 gram, det var sånn min var och sen bytte jag en massa skit men det blev inte bättre så nu kör jag med orgröret men det löser sig testa med munstycket och vikterna :)
Stuntriding is not a crime!
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av AndersoNN »

Nutbreaker skrev:det är antingen munstycket eller vikterna testa byt till 4 gram eller 4,5 gram, det var sånn min var och sen bytte jag en massa skit men det blev inte bättre så nu kör jag med orgröret men det löser sig testa med munstycket och vikterna :)
Okej, stiftet är perfekt så de måste vara vikterna :(
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
Användarens profilbild
aeroxleoZX
Farsans gamla zündapp

Inlägg av aeroxleoZX »

det är vikterna
min hade 6g vikter den börja axxa vid 60...
sen hade jag 4g då jävlar.
spårt setup!
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av AndersoNN »

aeroxleoZX skrev:det är vikterna
min hade 6g vikter den börja axxa vid 60...
sen hade jag 4g då jävlar.
Okej, så jag ska i med 4,0? ;)
antonpg94
Herr Åström
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

du får pröva dig fram men testa 4.5 och 4.0 så kmr de nog göra skillnad :wink:
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av AndersoNN »

antonpg94 skrev:du får pröva dig fram men testa 4.5 och 4.0 så kmr de nog göra skillnad :wink:
Okej, gött ;)
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av AndersoNN »

Btw, jag kör med original kopplingsfjädrar nu men ska sätta på dem gula när jag får vikterna?
Eller ska man ha original? :$
Användarens profilbild
Vivaadam
Varnad
Kontakt:

Inlägg av Vivaadam »

AndersoNN skrev:Btw, jag kör med original kopplingsfjädrar nu men ska sätta på dem gula när jag får vikterna?
vet du vilken "hårdhet" det är på dom ? :)
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av AndersoNN »

Vivaadam skrev:
AndersoNN skrev:Btw, jag kör med original kopplingsfjädrar nu men ska sätta på dem gula när jag får vikterna?
vet du vilken "hårdhet" det är på dom ? :)
Nej men de e Malossi gula ?:)
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av AndersoNN »

bump
Användarens profilbild
aeroxleoZX
Farsans gamla zündapp

Inlägg av aeroxleoZX »

AndersoNN skrev:bump
kör på de gula du. tror alla får med dom med zx röret eller så får dom typ polinis blå samma hårdhet avd jag vet.
spårt setup!
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av AndersoNN »

aeroxleoZX skrev:
kör på de gula du. tror alla får med dom med zx röret eller så får dom typ polinis blå samma hårdhet avd jag vet.
Okej, trodde dem blå va åt helvete för starka men då ska jag sätta på dem o 4,0 vikter :)
Användarens profilbild
aeroxleoZX
Farsans gamla zündapp

Inlägg av aeroxleoZX »

AndersoNN skrev:
aeroxleoZX skrev:
Okej, trodde dem blå va åt helvete för starka men då ska jag sätta på dem o 4,0 vikter :)
har du 4g vikter hemma så testa det det kmr nog funka men ta 4.5g vikter oxxå om du ska beställa. har du gula och de blåa så kan du alltid byta omd et inte funkar.
spårt setup!
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av AndersoNN »

aeroxleoZX skrev:
AndersoNN skrev:
aeroxleoZX skrev:kör på de gula du. tror alla får med dom med zx röret eller så får dom typ polinis blå samma hårdhet avd jag vet.
har du 4g vikter hemma så testa det det kmr nog funka men ta 4.5g vikter oxxå om du ska beställa. har du gula och de blåa så kan du alltid byta omd et inte funkar.
Nej jag beställde från 3,0 till 4,5 :)
Men fick med blå så då borde dem vara de optimala och prova med 4,0? :)
Användarens profilbild
Erikols
Svårstartad skrothög

Inlägg av Erikols »

ja byt vikter till 4,0!
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av AndersoNN »

Erikols skrev:ja byt vikter till 4,0!
Och dem blå kopplingsfjädrarna som man fick med?
antonpg94
Herr Åström
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

byt till dem gula elr dom blåa dem är typ likadana :D
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

Tror att gula kopplingsfjädrar är sk "sport ++" enligt deras manual, de är 1800 rpm fjädrar. Och dessa är betydligt hårdare än Malossis blåa. http://twostroke.se/product.asp?product ... ttrib1=109 Skulle säga att dem blåa kan vara motsvarande ca 15% hårdare än org, vilket är de man ungefär lär byta till vid effektrörs byte. :)

Edit: Var inne på malossis hemsida, färgerna på fly/delta cluth stämmer inte överrens med färgerna på original, den gula fjädern: 3 YELLOW REINF.RAC.SPRINGS Ø1,8 f.CLUTCH

alltså är fjädern 1.8 tjock, och blåa är 2 tjock(vet inte va dem mäter i) så den blåa är starkare än gula. My bad!
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av AndersoNN »

jarken skrev:Tror att gula kopplingsfjädrar är sk "sport ++" enligt deras manual, de är 1800 rpm fjädrar. Och dessa är betydligt hårdare än Malossis blåa. http://twostroke.se/product.asp?product ... ttrib1=109 Skulle säga att dem blåa kan vara motsvarande ca 15% hårdare än org, vilket är de man ungefär lär byta till vid effektrörs byte. :)

Edit: Var inne på malossis hemsida, färgerna på fly/delta cluth stämmer inte överrens med färgerna på original, den gula fjädern: 3 YELLOW REINF.RAC.SPRINGS Ø1,8 f.CLUTCH

alltså är fjädern 1.8 tjock, och blåa är 2 tjock(vet inte va dem mäter i) så den blåa är starkare än gula. My bad!
Ok, jag har satt i dem blå nu så jag väntar på vikterna som jag får imorgon..
Tror du de blir bra med 4,0 vikter till de? :)
För nu drar den iväg vid 30?:(
Skriv svar