Ja vill köpa en original variator till speedfight 2 men hittar ingen. finns bara en massa trim variator på twostroke, fungerar nån av dom på en original speedfight?
Nej det går inte för variatorn saknar möjlighet att skruva fast "variatorbrickan"
Men du kan sätta en "variatorring"
Den kanske inte blir strypt exakt lika mycket men strypt bli den!
I nedanstående länk hittar du en variatorring som passar
Piaggio / Gilera / Baotian /Peugot-Vivacity/Speedfight 2 /Trekker mfl
Beskrivning:
En variatorring som används till att strypa mopeden.
För att strypa mopeden ner till 30km/h används två variatorring.
För att strypa mopeden ner till 45/km/h används en variatorring.
På Typhoon passar denna bara på 2006.
Storlek:
Bredd: 4,6 mm
Ytterdiameter: 25 mm
Innerdiameter: 20 mm
Tack HasSse nu har ja beställt en v-ring och motorforce variatorn. Haha låter kanske dumt, men vart ska v-ringen sitta? först variatorn , sen v-ringen och sen den stora metallbiten som remmen ska vara på ?
lånar tråden lite , min kompis har en gilera runner som är trimmad med dragen plugg tror jag , går 70-75 . iaf när han körde så hände något med variatorn och den började bli slöare så tillslut så gick den bara typ 50 . sen när han kom hem till mig så när han skulle starta så typ rasslade något högt när och den gick inte igång , någon som vet vad det kan vara för fel ?
Samma sak hände mej, jag öppnade variatorn så hade den gått sönder lite o vikterna hade hoppat av... ja tror att hans variator blev överhettad, öppna variatorn o kolla hur vikterna är och om variatorn är hel. Det hände samma sak med min och min variator gick sönder.
MelekB skrev:Samma sak hände mej, jag öppnade variatorn så hade den gått sönder lite o vikterna hade hoppat av... ja tror att hans variator blev överhettad, öppna variatorn o kolla hur vikterna är och om variatorn är hel. Det hände samma sak med min och min variator gick sönder.
han hade en vit plast ring som satt på det "drevet" som sitter närmast fötterna och den var sönder så hela drevet kunde man vicka på. så ska be han beställa en sån men jag har letat och hittar ingen :s