Som titeln säger så har jag lite värme problem i variatorn och kopplingen...själv variatorkåpan blir så varm att man inte ens kan nudda den utan att bränna fingrarna. Också märkt att drivremmarna går sönder reletivt fort....Har sprayat bromsrengöring på bromsbackar och skivorna remmen går på för att se till att den inte är någon olja som gör så den slirar.
Hjälp ! Har försökt med allt jag kan komma på...
Jo jag har ett fläkthjul som sitter "framför" variatorn sen har jag en naraku kopplingsklocka som skulle ha bättre kylning än orginal, jag har en TMS via (batioan sprint)
Hmm..det kan ju vara att det är för kort rem, måste trycka in den ordentligt i kopplingen för att den ska nå fram till variator axeln. Tror det sitter på en 729 mm rem på nu, kanske ska prova en 788 rem ?
Har en vit naraku tryckfjäder (den svagaste i det kitet) så jag tror nog inte att det ska vara det som e felet
Tänkte bara för att min kompis som har en PGO TMX och hans variatorkåpa blir inte alls lika varm. Sen har kopplingsklockan börjat bli lite blå och har för mig att detta endast sker vid extrem värme ?
nanberg skrev:Tänkte bara för att min kompis som har en PGO TMX och hans variatorkåpa blir inte alls lika varm. Sen har kopplingsklockan börjat bli lite blå och har för mig att detta endast sker vid extrem värme ?
Min klocka e också blå, min syrras + en massa kompisar.
Värmde en Pan-pizza på min variatorkåpa/motorblock på min neos, den va genom ljummen efter 3mil... har även bränt mig om man plocka av variatorn efter att ha åkt en bit...genom arbetshandskarna... så att de blir varma är inga problem.