Aerox får ingen bensin i förgasaren.

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Antiimport
Svårstartad skrothög

Aerox får ingen bensin i förgasaren.

Inlägg av Antiimport »

Vad kan det bero på att den inte får bensin i förgasaren?
jag tog bort luftfilternsbox och la handen vid ingången.. o kcika, då kom de ingen bensin, så jag antar att den inte får bensin? och drf startar inte moppen.?

KUNDE INTE TA BORT MINA GAMLA FELSÖKNINGS TRÅDAr, så kan ngn moderator pm:a om hur man gör de:/
Användarens profilbild
RobinLjus
Elmoped

Inlägg av RobinLjus »

kolla om det kommer bensin till flotörskålen genom att trycka på en knapp liknande sak alldeles under förgasaren, om det inte kommer ut nå bensin då gör rent förgasarn :D
Antiimport
Svårstartad skrothög

Inlägg av Antiimport »

RobinLjus skrev:kolla om det kommer bensin till flotörskålen genom att trycka på en knapp liknande sak alldeles under förgasaren, om det inte kommer ut nå bensin då gör rent förgasarn :D
hela hände efter att ja gjorde rent förgasaren, sen ställde jag inte örgasarinställningarna, så funka den bra, men sen dagen efter, så efter 1 minut körning så blöddra den o sen dog, nu märkte jag att de inte komemr bensin..
Användarens profilbild
RobinLjus
Elmoped

Inlägg av RobinLjus »

Antiimport skrev:
RobinLjus skrev:kolla om det kommer bensin till flotörskålen genom att trycka på en knapp liknande sak alldeles under förgasaren, om det inte kommer ut nå bensin då gör rent förgasarn :D
hela hände efter att ja gjorde rent förgasaren, sen ställde jag inte örgasarinställningarna, så funka den bra, men sen dagen efter, så efter 1 minut körning så blöddra den o sen dog, nu märkte jag att de inte komemr bensin..

hällde du i bensin i flotörskålen själv efter att du hade gjort rent den?:)
Antiimport
Svårstartad skrothög

Inlägg av Antiimport »

RobinLjus skrev:
Antiimport skrev:

Nej, ja gjorde inte det? borde jag:S?
Användarens profilbild
RobinLjus
Elmoped

Inlägg av RobinLjus »

Antiimport skrev:
RobinLjus skrev:
Antiimport skrev: hela hände efter att ja gjorde rent förgasaren, sen ställde jag inte örgasarinställningarna, så funka den bra, men sen dagen efter, så efter 1 minut körning så blöddra den o sen dog, nu märkte jag att de inte komemr bensin..

Nej jag bara undrade ;)
Antiimport
Svårstartad skrothög

Inlägg av Antiimport »

RobinLjus skrev:
Antiimport skrev:
RobinLjus skrev:

Nej jag bara undrade ;)
Så vad kan vara felet:D? ska kolla imon om de kommer ut bensin ur flotörskålen, men du vet, jag testade genom att ta bort luftboxen och höll handen där, det kom ingen bensin? så, e de inte ngt fel förän flottören:S?
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

bensin slangen har gått av elr är i klämm?:D
Antiimport
Svårstartad skrothög

Inlägg av Antiimport »

Victorh skrev:bensin slangen har gått av elr är i klämm?:D
de e den inte.. tog loss den o då kommer de bensin(inte öser men de kommer)
Användarens profilbild
Swe2FX
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Swe2FX »

Antiimport skrev:
RobinLjus skrev:
Antiimport skrev: Nej, ja gjorde inte det? borde jag:S?

Nej jag bara undrade ;)
Så vad kan vara felet:D? ska kolla imon om de kommer ut bensin ur flotörskålen, men du vet, jag testade genom att ta bort luftboxen och höll handen där, det kom ingen bensin? så, e de inte ngt fel förän flottören:S?
Nu undrar jag lite här höll du handen vid luftinsuget??
Man kan väll ändå inte hålla handen mellan insuget och förgasaren och förvänta sig att det kommer bensin?? förgasaren måste väl ändå sitta fast. har jag missupfattat helt nu eller?
Antiimport
Svårstartad skrothög

Inlägg av Antiimport »

Swe2FX skrev:
Antiimport skrev:
RobinLjus skrev:
Nej jag bara undrade ;)
Nu undrar jag lite här höll du handen vid luftinsuget??
Man kan väll ändå inte hålla handen mellan insuget och förgasaren och förvänta sig att det kommer bensin?? förgasaren måste väl ändå sitta fast. har jag missupfattat helt nu eller?
sista 4 orden stämmer:D

Ja tog bort klämman mellan luftfilternsbox och förgasaren, och höll handen där:D Det är typ en felsökningstest:D Om bensin kommer är det itne fel med bensinet, men imitt fall kom de inte.
Användarens profilbild
aeroxleoZX
Farsans gamla zündapp

Inlägg av aeroxleoZX »

skruva bort flottören imorn och sen ser du om det är bensin i den och är det de så kommer det väll inte upp nån bensin från flottören det kan va skräpp som blockar nånstans.
spårt setup!
Antiimport
Svårstartad skrothög

Inlägg av Antiimport »

aeroxleoZX skrev:skruva bort flottören imorn och sen ser du om det är bensin i den och är det de så kommer det väll inte upp nån bensin från flottören det kan va skräpp som blockar nånstans.
jo får nog göra de,
men de e inte skräp eller bör inte vara, för ja rengjorde den för ngn dag sedan:S

Tack för alla svar!
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Antiimport skrev:
aeroxleoZX skrev:skruva bort flottören imorn och sen ser du om det är bensin i den och är det de så kommer det väll inte upp nån bensin från flottören det kan va skräpp som blockar nånstans.
jo får nog göra de,
men de e inte skräp eller bör inte vara, för ja rengjorde den för ngn dag sedan:S

Tack för alla svar!
men det kan vara :D
har du skruvat munstycket rätt kollat att de inte är igentäppt?
Antiimport
Svårstartad skrothög

Inlägg av Antiimport »

Victorh skrev:
Antiimport skrev:
jo får nog göra de,

Tack för alla svar!
men det kan vara :D
har du skruvat munstycket rätt kollat att de inte är igentäppt?
vilket är munstycket?
http://www.easyparts.nl/showdrawing/450 ... retor.html
Antiimport
Svårstartad skrothög

Inlägg av Antiimport »

hitta precis att munstycket är den i mitt i flotören,

ja tog aldrig loss den medans jag bensinbada förgaasarne, så jagvet inte, får väl ta o kolla imon:/
Skriv svar