Tack r redvid moppen ska nu kolla på säkringen, när ja försöker kicka höll ja bakbromsen och då kommer de lite ljus men sen så startar inget, tänker om ngt inne i förgasarn hamnat fel, ellr så e batteriet dött? Men även då bör de funka som du sajarken skrev:Fungerar inte elen alls? Och startar inte på kicken när du slagit på tändningen? Kolla säkringen vid batteriet först, men även om den är trasig skall mopeden gå. För en två taktare skall kunna gå utan batteri, fast säkringen kanske även är kopplad till tändningen.
Annars kan du ha dragit ur någon kontakt när du höll på och pula. Men gå ut o kolla säkringen först o främst
Det är glassäkring med en tråd inuti, min sitter vid + polen nere vid batteriet. Om säkringen är trasig skall tråden vara av.Antiimport skrev:Hur ser ja att säkringen e pajj?
jag hade handen på tändhatten och sen fick jag mig en kyss xD så fick jag reda på detagertoft skrev:Stoppa upp en spik eller ett finger i tändhatten och kicka?
Spiken kan du jorda mot tex ramen så bör det gnistra och då funkar tändhatten...
Har du kollat om stiftet får någon soppa? Slå av tänd ingen och kicka några gånger, ta sedan ut stiftet och kolla om det e blött och är det det så får den soppa.
Har du monterat förgasaren rätt mot insuget? Låter det som den tänder?
Din va ju 10ggr värre, han kom ju med något vettigt i alla fall...Antiimport skrev:Bara hållkäften din lilla odugliga javel ! Din e nyfan onödig kommentarviiktor15 skrev:ha en vettig rubrik om du inte vill ha onödiga kommentarer
problemet var att jag så dum som jag, tog plastbiten inne i förgasaarn och hade den helt stabil... den rörde knappt på sig:D men nu e den fixed.jarken skrev:Bra att du fick igång den, får man fråga vad problemet var?
Förgasar inställningar? Har du bytt något i effekt vägen? Luftskruven skall vara 1.5varv ut, eller så nära som möjligt iaf. Om det är den inställningen du menar?