Moppen fungerade felfritt i 7 dagar nu, men igår gick något snett. Efter att jag varit ute och kört i 1h ungefär stack jag hem för att käka, och skulle ut igen efter 30 min ungefär, men då startar inte moppen ..
Skruvade ut tändstiftet, vilket var rätt så rent och fräsch, men gjorde det ännu mera rent, satte tillbax det, och trodde faktiskt att det skulle funka, men icke.
Försökte starta den i 10 min ungefär, men det funkade inte, varken med el eller kick, så jag blev less och sket it tillslut.
5 timmar efter, runt 10 - 10.30 på kvällen försökte jag igen, dock utan resultat.
Då tog farsan och jag tag i saken, och gjorde om samma procedur med tändstiftet, utan resultat.
Vi lämnade sedan moppen över natten.
Idag på morgonen, runt 10, gick jag ut och försökte starta den, och den gick igång direkt..
Var då ute och körde en stund, kom hem och hämtade pengar och åkte och köpte ett nytt tändstift, för att ha ett nytt, då det gamla är riktigt slitet.
Kom hem, bytte ut det och även det funkade skit fint !
Några timmar senare, runt 4 stack jag till en polare, och vi körde en stund för att sedan stanna vid Sibylla och käka lite gottgott. När jag sedan ska starta moppen igen funkar den inte ! :O
Testade också i runt 10-15 min, men det funkar inte ! :/
Så jag fick släpa den hem till polarN, där den står tills nu ..
Har ni någon aning om vad felet kan vara ?!
Det funkade så jävla fint i en vecka, men nu strular det igen ..
Farsan tror att det kan vara någon elektronik som spökar / är sönder, tex en sladd som är glapp, som inte gör så att man får gnistan vid tändningen. (?)
Eller är det bara så att det inte går att starta moppen när den är varm ? Måste den stå ett tag för att den ska kunna starta ?
Sedan förra tråden har jag ju fortfarande lite åtgärder jag kan ta till >
Rensa förgasaren
Kan vara fukt i förgasaren
Göra rent luftfiltret
Ska skruva isär delarna och testa göra det sen,
men jag tror att far min kan ha rätt att det är en sladd som glappar .. men vart ?!
Finns det något mer man kan testa ?