Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
gamingfreak
Elmoped
Hejsan mina kära moppevänner det är såhär att när jag ska börja axxa iväg med moppen så plingar det till lite i moppen.. Det blir så när jag typ bromsar in och börjar axxa iväg igen också.. Vad kan det vara?
Funderat på om det är kickdrevet som slår emot men jag är osäker.. det plingar alltså till när hjulet rullar på låg fart.
Kymco super 9 - luftkyld
jesper178
Farsans gamla zündapp
Kontakt:
Det är antingen Kickdrevet eller variatorn dsom du satt fel, du har antagligen bara inte fått de rätt. Gör om gör rätt
gamingfreak
Elmoped
jesper178 skrev: Det är antingen Kickdrevet eller variatorn dsom du satt fel, du har antagligen bara inte fått de rätt. Gör om gör rätt
okej då är det nog kickdrevet för det är slitet.. kicken tar nästan ingenting och det typ krasar om den..
Kymco super 9 - luftkyld
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:
gamingfreak skrev: jesper178 skrev: Det är antingen Kickdrevet eller variatorn dsom du satt fel, du har antagligen bara inte fått de rätt. Gör om gör rätt
okej då är det nog kickdrevet för det är slitet.. kicken tar nästan ingenting och det typ krasar om den..
Samma här för mig, inte orkat ta mig an problemet, så du behöver nog inte vara orolig för att moppen ska gå sönder
Jag är odödlig
gamingfreak
Elmoped
ktm_danielsson skrev: gamingfreak skrev: jesper178 skrev: Det är antingen Kickdrevet eller variatorn dsom du satt fel, du har antagligen bara inte fått de rätt. Gör om gör rätt
Samma här för mig, inte orkat ta mig an problemet, så du behöver nog inte vara orolig för att moppen ska gå sönder
okej bra då låter jag det vara
Kymco super 9 - luftkyld