[AKUT] Drevning RRX

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
rieju_rrx07
Elmoped

[AKUT] Drevning RRX

Inlägg av rieju_rrx07 »

Hej TSR. :) Har en Rieju RRX 07'a, måste ha helt nytt drev då det jag har är helt utnött. Vad ska jag ha för någonting? Det är original på nu, men måste jag ha ny kedja också? funderar på detta: http://twostroke.se/product.asp?product=18937 http://twostroke.se/product.asp?product=21906 och http://twostroke.se/product.asp?product=21867

Kommer detta fungera tillsammans och på min RRX? Och, vad ska jag ta för storlekar på drevet?

Behöver akut hjälp då jag inte kan ta mig någonstans som det är nu iom att mina föräldrar har fulltidsjobb båda två :P
Faster, faster until the fear of death overcomes by speed!
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Varför ska du ha en ny kedja? Köp bara ett nytt original bakdrev.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
jesper178
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av jesper178 »

Du ska ha 11Framdrev och 53 Bakdrev. Till 420 kedjan med ca 128 länkar

Hoppas de hjälpte!
Bild
Användarens profilbild
ThePowerDerbi
Derbi Crew

Inlägg av ThePowerDerbi »

Om bakdrevet är dåligt så kanske kedjan och framdrevet också börjar bli dålig, och då kan det vara lika bra att byta allt.
Ja dom passar med varandra! :) Och original drevningen står i instruktionsboken! :D
Bild

Svarar gärna på frågor via pm :) Pm:a också för mer info angående Derbi Crew :D
Användarens profilbild
jesper178
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av jesper178 »

ktm_danielsson skrev:Varför ska du ha en ny kedja? Köp bara ett nytt original bakdrev.
Köper du Ett nytt drev av ngt om det andra ärr slitet så äter den upp de andra drevet och då slits kedjan med.
Bild
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

jesper178 skrev:
ktm_danielsson skrev:Varför ska du ha en ny kedja? Köp bara ett nytt original bakdrev.
Köper du Ett nytt drev av ngt om det andra ärr slitet så äter den upp de andra drevet och då slits kedjan med.
Japp tar slut på 1 minut :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Lånar tråden lite, någon som vet om dom dreven passar till min Derbi Senda xtreme sm 07 med orginal sving o vad ska jag ha för kedja med 13/56 drevning? :)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
rieju_rrx07
Elmoped

Inlägg av rieju_rrx07 »

Just for the lols, skämt åsido men tycker den metallicblåa är finare än originalkedjan och jag vet ju inte om jag har en 420 kedja just nu, men då fungerar alltså allting? För till bakdrevet står det ju: Passar följande modeller: RRX Spike. Fungerar det till RRX också då? (: Och jag tar 11 fram och 53 bak? (:
Användarens profilbild
rieju_rrx07
Elmoped

Inlägg av rieju_rrx07 »

jesper178 skrev:Du ska ha 11Framdrev och 53 Bakdrev. Till 420 kedjan med ca 128 länkar

Hoppas de hjälpte!
Till http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=7459 finns bara 52 eller 60, finns tyvärr inte 53. Går det lika bra med 52? :)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Rieju_rrx07 skrev:
Just for the lols, skämt åsido men tycker den metallicblåa är finare än originalkedjan och jag vet ju inte om jag har en 420 kedja just nu, men då fungerar alltså allting? För till bakdrevet står det ju: Passar följande modeller: RRX Spike. Fungerar det till RRX också då? (: Och jag tar 11 fram och 53 bak? (:
Ja det blir bra :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
rieju_rrx07
Elmoped

Inlägg av rieju_rrx07 »

ktm_danielsson skrev:
Rieju_rrx07 skrev:
Gött, en sista fråga. Blir det bra med storleken 13/52? Det var ju en som sa att jag skulle ha 13/53 men det finns tyvärr bara 52 eller 60 :/
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Rieju_rrx07 skrev:
ktm_danielsson skrev:
Rieju_rrx07 skrev: Just for the lols, skämt åsido men tycker den metallicblåa är finare än originalkedjan och jag vet ju inte om jag har en 420 kedja just nu, men då fungerar alltså allting? För till bakdrevet står det ju: Passar följande modeller: RRX Spike. Fungerar det till RRX också då? (: Och jag tar 11 fram och 53 bak? (:
Gött, en sista fråga. Blir det bra med storleken 13/52? Det var ju en som sa att jag skulle ha 13/53 men det finns tyvärr bara 52 eller 60 :/
12/52 bör nog ta dig fram någorlunda, tror det ska fungera! :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
rieju_rrx07
Elmoped

Inlägg av rieju_rrx07 »

ktm_danielsson skrev:
Rieju_rrx07 skrev:
ktm_danielsson skrev: Ja det blir bra :)
12/52 bör nog ta dig fram någorlunda, tror det ska fungera! :)

Okej, tar det då :) Tack för all hjälp grabbar! Uppskattas (:
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

frågan är om den skulle orkat med 13 ...
12 skulle jag kört på :O
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Skriv svar