Jo men tjenare! Det är så här att jag har ägt en Viarelli GT1 ett tag nu och skulle vilja sätta lite mer sprutt på den. helst utan att lägga pengar men jag har hört att jag kanske kan få ut mer om jag byter cdi box dock.
Aja. har letat efter lite strypningar o inte hittat något än. plockade loss hela avgasröret och konstaterade att det inte gjorde någon skillnad. det finns ingen guldskruv under förgasarlocket. så jag vet inte riktigt vad jag ska kolla nu.
Jag vet inte hur det är med mopeder som är fyrataktare, men på bilar så handlar det om att få ut avgaserna så snabbt som möjligt för att få bättre effekt. Men att testa att köra helt utan avgasrör är inte att rekommendera. Du måste skadat hörslen om inget annat nu????
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Om det kommer ut en elkabel mellan motorblock och variatorkåpa kan du följa den tills du hittar en kontakt och dra itu den. Det stänger av varvtalsbegränsningen om moppen har en sån.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
runners skrev:Har du kollat om det finns variatorring.
Jag vet inte hur det är med mopeder som är fyrataktare, men på bilar så handlar det om att få ut avgaserna så snabbt som möjligt för att få bättre effekt. Men att testa att köra helt utan avgasrör är inte att rekommendera. Du måste skadat hörslen om inget annat nu????
andersjohansson93 skrev:HAHAHAHA tog du lsos hela avgasröret och hoppades på att de skulle gå snabbare?!?!
Asså. att plocka loss avgasröret var ju inte direkt svårt eller ens tidskrävande. jag är egentligen helt novis på mopeder eller motorer övertaget. fick lite klagomål från typ halva kvarteret men men.
Ska titta efter variatorring samt den kabeln du pratar om Erik.
andersjohansson93 skrev:HAHAHAHA tog du lsos hela avgasröret och hoppades på att de skulle gå snabbare?!?!
Asså. att plocka loss avgasröret var ju inte direkt svårt eller ens tidskrävande. jag är egentligen helt novis på mopeder eller motorer övertaget. fick lite klagomål från typ halva kvarteret men men.
Ska titta efter variatorring samt den kabeln du pratar om Erik.
Nej du ska inte dra ut någon kabel! Att det skulle gå är bara rykten.
Men för att trimma så tar du bara bort plugen i avgasröret eventuellt så har den en blindtarm som man får svetsa igen. Om den har strypt cdi så kan du köpa en ostrypt cdi det skulle få moppen att kunna varva mer.
Det funkar men den kommer bara varva mer, det bästa är att ta bort variatorstrypningen eller att dra ur kabeln från variatorn. Jag har kört kinamoppar, både enduro och scooter så jag har hunnit trimma dom.
Är det 4takt borde du inte byta cdi så att den varvar mer, en 2taktare är gjord för höga varv, inte 4t