TMS 08 Motard - Hastighets Weir/Sensor

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
RaW D Coy
Elmoped

TMS 08 Motard - Hastighets Weir/Sensor

Inlägg av RaW D Coy »

Hej jag undrade vart man kan hitta liknande kablar eller metall grej som sitter vid hjulet, Bilder
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... 26385[url]

Har ni några förslag hur man kanske kan fixa detta? min hastighetsmätare ät paj eller grejen vid hjulet mätaren funkar men den vill inte mäta hastigheten från sensorn...
"Lightning. It flashes bright, then fades away. It can't protect. It only destroys."
riejumikäl
Farsans gamla zündapp

Inlägg av riejumikäl »

På mätinstrumentet nere vid framaxeln sitter det en ring med en pigg på. Denna ska "sticka in" i navet så att den kan mäta i vilken hastighet hjulet snurrar i osv. Den kan ha gått av. Då behöver du köpa ett nytt sånt mätinstrument(alltså hela klumpen).

Bild

1. det är den ringen jag skrev om
2. i den skåran ska den piggen sitta ( tror jag)

Kolla om denna ring har en pigg som sticker ut. Dessa kan ofta gå av utav metalluttröttning :)
Användarens profilbild
RaW D Coy
Elmoped

Inlägg av RaW D Coy »

Ok, fan najs ska ta loss hjulet och se vad man kan fixa !

Tack som fan =D
"Lightning. It flashes bright, then fades away. It can't protect. It only destroys."
riejumikäl
Farsans gamla zündapp

Inlägg av riejumikäl »

Lugnt, men är ju inte säkert att det är det ;) Men du kan ju kolla om det sitter någon pigg på ringen, det syns ju utan att man tar av framhjulet :)
Edit: Eller ja, det underlättar ju att ta av hjulet ! ;)
Användarens profilbild
RaW D Coy
Elmoped

Inlägg av RaW D Coy »

Hm, kollade jag skruvadde loss axeln lite och såg att den dära ringen snurrar med hjulet det såg inte ut att vara några slags piggar =?
riejumikäl
Farsans gamla zündapp

Inlägg av riejumikäl »

Jaha okej. Dom ser väl lite olika ut men då vet vi att den iaf snurrar med, då kan man utesluta det :) Vad kan det då vara...

Ingen annan som har en idé?
Användarens profilbild
RaW D Coy
Elmoped

Inlägg av RaW D Coy »

hm såg nyss att gineric trigger sm är exagt likadan som TMS:n, är det någon som har en sån som kan kolla hur eran hastighets räknar grej vid fram däcket ser ut? liknar den som den något som bilden ovan?

hittade endast http://www.atvsweden.se/sv/category/632/front_wheel (1:an eller 2:an)
Skriv svar