erfarenhet av 70cc+ 12mm(orginal)

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
yamaha gangster
Elmoped

erfarenhet av 70cc+ 12mm(orginal)

Inlägg av yamaha gangster »

Yamaha jogr 06
tjena, tänkte köpa en polini 70cc sport+ doppler membran. det jag undrar är då hur den kommer gå med orginal förgasaren? Någon som har erfarenhet av det här? Självklart kommer jag bestycka den rätt.
Setup:
Alla strypningar borta
Leovince zx
Malossi flyclutch
Tryckfjäder 15%
Kopplingsfjädrar som följde med malossin
Munstycke 75
V-vikter 4.3g
Ps. vet inte om jag postade i rätt del, tack på förhand!
Senast redigerad av yamaha gangster den 19 juli 2011, 23:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

kmr nog gå med org fögg, men kmr funka utmärkt med 17,5 eller 19mm ;)
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Absolut, det funkar.
yamaha gangster
Elmoped

och hur tror ni den kommer gå :)? atm så går den väldigt bra, men kommer det bli någon större skillnad?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

mina erfarenheter av 70cc och originalförgasare är en rolig färd 500m sen var det ingen 70cc kvar att ha på samt att jag nästan fick köpa ny vet och block.. tro mig, det är värt dom 500 kr för en 17,5 ;)

dock skulle jag kört på en 19 till den setupen.
yamaha gangster
Elmoped

okey tack så mycke :D
Användarens profilbild
aeroxleoZX
Farsans gamla zündapp

Inlägg av aeroxleoZX »

jag hade 12mm med 70cc och när jag maxa och sen släppte gasen så kom det inge bensin från förgasare för den dricker som fan. så ingen smörjning så det blit ett mindre värme nyp kan amn säga
spårt setup!
Användarens profilbild
Roberto
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Roberto »

Med original förgasare får du inte ut effekten som du skulle få av en förgasare mer ansedd för en viss typ av cylinder. Har haft en Honda mt5 med originalförgasare och 70cc och det gick. Ju större cylinder och mindre förgasare kan man uppleva en viss pigg effekt men dock begränsad. Satsa du på en större förgasare , finns även begagnat om det är priset du funderar på.
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

PoWeRKinG skrev:mina erfarenheter av 70cc och originalförgasare är en rolig färd 500m sen var det ingen 70cc kvar att ha på samt att jag nästan fick köpa ny vet och block.. tro mig, det är värt dom 500 kr för en 17,5 ;)

Du kanske borde lära dig ställa in . citerar dig `` märker direkt när 100 munstycket kommer in ´´

Det funkar , kört på 12mm och malossi 70cc.

se till att ge den tillräckligt med soppa och ställ in den ORDENTLIGT och inte bara fullgas.
PoWeRKinG skrev:men med enbart ZX så hade jag 88 i munstycke. det är 86 org och då gjorde den 42.

men med 17,5 och munstycke 100 så märker man till 100% när 100 munstycket slår in för då blir det stor ökning ;)
yamaha gangster
Elmoped

ml65 skrev:
PoWeRKinG skrev:mina erfarenheter av 70cc och originalförgasare är en rolig färd 500m sen var det ingen 70cc kvar att ha på samt att jag nästan fick köpa ny vet och block.. tro mig, det är värt dom 500 kr för en 17,5 ;)

Du kanske borde lära dig ställa in . citerar dig `` märker direkt när 100 munstycket kommer in ´´

Det funkar , kört på 12mm och malossi 70cc.

se till att ge den tillräckligt med soppa och ställ in den ORDENTLIGT och inte bara fullgas.
okey tack, kommer självklart ställa in den ordentligt och köra in den ordentligt :)!
Skriv svar