Tja, har en Derbi xtreme 05.
När moppen är igång så rinner det hur bensin ur flottörhuset för det sitter inte tätt på ett ställe, även fast jag har bytt packning.
Vad ska jag göra?
DerbiCalle skrev:Tja, har en Derbi xtreme 05.
När moppen är igång så rinner det hur bensin ur flottörhuset för det sitter inte tätt på ett ställe, även fast jag har bytt packning.
Vad ska jag göra?
Tacksam för svar
skruva åt den hårdare
kolla om packningen sitter rätt
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.
Om det läcker bensin ut, så beror det oftast på att nålventilen har hängt sig. Inget konstigt med det. Då dränerar förgasaren sig själv. Om ''felet'' bara uppståt tycker jag du ska öppna och kolla att det står rätt till.
Roberto skrev:Om det läcker bensin ut, så beror det oftast på att nålventilen har hängt sig. Inget konstigt med det. Då dränerar förgasaren sig själv. Om ''felet'' bara uppståt tycker jag du ska öppna och kolla att det står rätt till.
+1
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
ValoPallo skrev:Om det började läcka efter att han bytte munstycke, tror ni inte att han kunde ha satt fast munstycket för löst? Eller påverkar det något?
nej
då skulle den bar gå KAST !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^