blås bara ur den om du har el i dengilera04 skrev:tjena! nu har jag kommit fram till att min förgasare behöver bensinbadas har dock inte utfört ett så ( i mina ögon) avancerat meck jobb så jag undrar är det äns värt att göra själv, jag har läst guider o så men det står aldrig om någon eluppvärmd förgasare vilken min har. Är det mkt krångligare ?
men det lär väll bara vara att ta av förgasaren ta veck alla smådelar ( luftskruv, munstycke mm, elen? sen bensinbada och låta torka eventuelt blåsa ur sen är de väll klart ?
men den är så jä'la skitig att den bara går i 40 nuwille95 skrev:blås bara ur den om du har el i dengilera04 skrev:tjena! nu har jag kommit fram till att min förgasare behöver bensinbadas har dock inte utfört ett så ( i mina ögon) avancerat meck jobb så jag undrar är det äns värt att göra själv, jag har läst guider o så men det står aldrig om någon eluppvärmd förgasare vilken min har. Är det mkt krångligare ?
men det lär väll bara vara att ta av förgasaren ta veck alla smådelar ( luftskruv, munstycke mm, elen? sen bensinbada och låta torka eventuelt blåsa ur sen är de väll klart ?
skulle jag har gjort
Jag har aldrig förståt vf man ska bada den i bensin, när där alltid är bensin annars?gilera04 skrev:men den är så jä'la skitig att den bara går i 40 nuwille95 skrev:blås bara ur den om du har el i dengilera04 skrev:tjena! nu har jag kommit fram till att min förgasare behöver bensinbadas har dock inte utfört ett så ( i mina ögon) avancerat meck jobb så jag undrar är det äns värt att göra själv, jag har läst guider o så men det står aldrig om någon eluppvärmd förgasare vilken min har. Är det mkt krångligare ?
skulle jag har gjortdå räcker det väll inte med bara att blåsa eller ?
det är det !ServerError skrev:När jag läste detta trodde jag de va typ på vintern när muntyckena fryser så värmer den uppwillemedDERBIN skrev:knappt det ...SLIT AV DEN !siiimooon skrev:Skruva ur bulten som sladden sitter i bara.
den fyller INGEN som helst funtkion.....
haha i vintras när de va -20 så kunde jag inte hålla mig men ja när fan annars kör man då, aja jag gjör operationen idag iafwillemedDERBIN skrev:det är det !ServerError skrev:När jag läste detta trodde jag de va typ på vintern när muntyckena fryser så värmer den uppwillemedDERBIN skrev: knappt det ...SLIT AV DEN !
men när kör du där ?
samt ...
den överlever
bara motorn blir varm så drar det väldigt bra
körde faan det var 5 minus och GLASS HALT!
så fort motorn gick var och oljan hade värmst upp så vare INGET problem med att köra
och jag slet bort min sen jag fick den ...
haha i vintras när de va -20 så kunde jag inte hålla mig men ja när fan annars kör man då, aja jag gjör operationen idag iafwillemedDERBIN skrev:det är det !ServerError skrev:När jag läste detta trodde jag de va typ på vintern när muntyckena fryser så värmer den uppwillemedDERBIN skrev: knappt det ...SLIT AV DEN !
men när kör du där ?
samt ...
den överlever
bara motorn blir varm så drar det väldigt bra
körde faan det var 5 minus och GLASS HALT!
så fort motorn gick var och oljan hade värmst upp så vare INGET problem med att köra
och jag slet bort min sen jag fick den ...
siiimooon skrev:Skruva ur bulten som sladden sitter i bara.
PRECIS, de undrar jag också vad det är för smartass som har kommit på... Diesel eller fotogen, eller för ändamålet avsett lösningsmedel/ petroleum.Jag har aldrig förståt vf man ska bada den i bensin, när där alltid är bensin annars?