Har ett Hebo sportluftfilter på min speedfight 2. och har nu bytt upp mig rätt så många storlekar och nu går den rätt så bra. det är oboybrunt på tändstiftet men när jag låter den stå en stund (ca 15min) och sen startar jag den och då blöddrar den en massa, sen när man har kört den lite ca 75-100Meter så går det rätt så bra igen. vad kan vara problemet?
Eric_9801 skrev:Det kanske är för stort ändå, går den helt rent efter 100m? testa luftskruven
hmm jadu kanske, men provade byta ner några storlekar men då gick den ännu kassare och böööa när man gasa fult. kan dock inte skruva på luftskruven då original förgasarens luftskruv är typ igen satt.. efter 100meter så går den bra, lite klen i acc kanske.
Nutbreaker skrev:jag hade också problem med min slider med sportluftfilter med zx rör malossi koppling men det krånglade så jag bytte tillbaks till en fuul luftburk :/
okej vill häller inte ha min luftburk, den är så stor och ful
Eric_9801 skrev:Det kanske är för stort ändå, går den helt rent efter 100m? testa luftskruven
hmm jadu kanske, men provade byta ner några storlekar men då gick den ännu kassare och böööa när man gasa fult. kan dock inte skruva på luftskruven då original förgasarens luftskruv är typ igen satt.. efter 100meter så går den bra, lite klen i acc kanske.
Nutbreaker skrev:jag hade också problem med min slider med sportluftfilter med zx rör malossi koppling men det krånglade så jag bytte tillbaks till en fuul luftburk :/
okej vill häller inte ha min luftburk, den är så stor och ful
Jag skruvade min luftskruv ändan in o ställde in den sen
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
Eric_9801 skrev:Det kanske är för stort ändå, går den helt rent efter 100m? testa luftskruven
hmm jadu kanske, men provade byta ner några storlekar men då gick den ännu kassare och böööa när man gasa fult. kan dock inte skruva på luftskruven då original förgasarens luftskruv är typ igen satt.. efter 100meter så går den bra, lite klen i acc kanske.
Nutbreaker skrev:jag hade också problem med min slider med sportluftfilter med zx rör malossi koppling men det krånglade så jag bytte tillbaks till en fuul luftburk :/
okej vill häller inte ha min luftburk, den är så stor och ful
Jag skruvade min luftskruv ändan in o ställde in den sen
aa okej, men nu är det så att jag inte kan skruva på min luftskruv då den är igensatt
hmm jadu kanske, men provade byta ner några storlekar men då gick den ännu kassare och böööa när man gasa fult. kan dock inte skruva på luftskruven då original förgasarens luftskruv är typ igen satt.. efter 100meter så går den bra, lite klen i acc kanske.
okej vill häller inte ha min luftburk, den är så stor och ful
Jag skruvade min luftskruv ändan in o ställde in den sen
aa okej, men nu är det så att jag inte kan skruva på min luftskruv då den är igensatt
Fixa de då?
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
antonpg94 skrev:det är ett specialvertyg som behövs, ja fick loss den med en liten tång sen så sågade jag ett sträck så ja kunde använda en vanlig mejsel
hmm okej, men vad ska jag använda för såg som är så liten så att den kommer ner i det hålet?
Skulle vara lättare för oss om du sa vilken storlek du kör på
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Skulle vara lättare för oss om du sa vilken storlek du kör på
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
om jag inte minns fel så behöver du något på ca 84+- om du endast har sportluftfilter!
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
ServerError skrev: Jag vet att den är ful, men bättre för motorn. aja...
Varför är vanliga luftburken bättre för motorn?
För de är ju gjort så. att få in mer bensin och luft i motorn betyder mer slitage
ääh, moppar är gjorda för att gå ostrypta då dom stryps när dom kommer till Sverige så det ska nog inte va nå problem
Så med andra ord min moppe ska nog inte slitas nå mer då jag bara har tagit bort luftstrypningen och det är en minimal strypning.
kevinspeedfight skrev:
Varför är vanliga luftburken bättre för motorn?
För de är ju gjort så. att få in mer bensin och luft i motorn betyder mer slitage
ääh, moppar är gjorda för att gå ostrypta då dom stryps när dom kommer till Sverige så det ska nog inte va nå problem
Så med andra ord min moppe ska nog inte slitas nå mer då jag bara har tagit bort luftstrypningen och det är en minimal strypning.
Men tror du inte det är skillnad på att ta bort strypningar elr sätta på sport grejer?
Att ta bort luftburken när man inte trimmat moppen ordentligt är meningslöst. Det krävs större huduvmunstycke i förgasren vilket som i sin tur medför ökad bensinförbrukning utan att hastigheten blir nämnvärt högre. Dessutom låter det avsevärt mera än med originalluftburken på vilket bara gör polisen mera misstänksamma och risken ökar betydligt för att bli stoppad.
Andra risker är att moppen lättare surar och blir svårstartad när motorn övrigt är i original. Med andra ord meningslöst....låt den fula grunkan sitta där i stället.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
ServerError skrev:För de är ju gjort så. att få in mer bensin och luft i motorn betyder mer slitage
ääh, moppar är gjorda för att gå ostrypta då dom stryps när dom kommer till Sverige så det ska nog inte va nå problem
Så med andra ord min moppe ska nog inte slitas nå mer då jag bara har tagit bort luftstrypningen och det är en minimal strypning.
Men tror du inte det är skillnad på att ta bort strypningar elr sätta på sport grejer?
men lol... det sliter inte nå mer för jag stoppar ett sportluftfilter då det är nästan precis lika dant som en urpluggad luftburk. tror du själv att en moppe som har ett sportluftfiler har samma effekt som en helt urpluggad, sportluft gör inge skillnad alls nästan, moppen får bara mer luft/bensin = bättre kylning för motorn. och som sagt moppar är gjorda för att gå helt urpluggade så det är inge problem.
runners skrev:Att ta bort luftburken när man inte trimmat moppen ordentligt är meningslöst. Det krävs större huduvmunstycke i förgasren vilket som i sin tur medför ökad bensinförbrukning utan att hastigheten blir nämnvärt högre. Dessutom låter det avsevärt mera än med originalluftburken på vilket bara gör polisen mera misstänksamma och risken ökar betydligt för att bli stoppad.
Andra risker är att moppen lättare surar och blir svårstartad när motorn övrigt är i original. Med andra ord meningslöst....låt den fula grunkan sitta där i stället.
Ja jag vet allt det där redan. men har bytt upp mig massa munstycken i förgasaren men jag ser knappt nån skillnad i bensin dragning. Och om snuten vill stanna mig så får dom göra det, den går inte fortare eller nått och så är snutarna så okunniga så det är bara säga att den satt där original.
Och som sagt så sitter den där bara för styling och inget annat. Moppen startar lika lätt som den gjorde innan när jag hade luftburk och hela skiten på. Och jag tycker original luftburken är sjukt ful så jag tycker inte det är meningslöst att ha ett sportluftfilter.
Håller med om att originalburken inte är ngt vackert att titta på. Men du vet tröga poliser misstänker alltid att moppen är mera trimmad när det sitter sportfilter på. De tar många gånger det säkra före det osäkra och din moped åker med dem för vidare kontroll.
Men du gör som du vill ....lycka till
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
runners skrev:Håller med om att originalburken inte är ngt vackert att titta på. Men du vet tröga poliser misstänker alltid att moppen är mera trimmad när det sitter sportfilter på. De tar många gånger det säkra före det osäkra och din moped åker med dem för vidare kontroll.
Men du gör som du vill ....lycka till
Aa sant. men här i falun där jag bor oxå så är inte snuten så alert Men såklart så är risken större att bli stoppad men ibland får man ta det om man
gillar styling
ServerError skrev:Inte för att vara så...men vf har du sportluftfilter? finns ingen nödvändighet förutom ljudet
Snälla, sluta med såna här off topic frågor...Liksom det är väl hans sak, man ska ju inte komma fråga varför? Ta det någonstans
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information