skadestånd

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
Amirbest
Avstängd

skadestånd

Inlägg av Amirbest »

tjena vet någon hur man kräver skade stånd :) behöver snabb hjälp
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Du måste ha en anledning till att kräva någon på ett skadestånd.
T.ex om du åker till sjukhuset och blir given en helt fel diagnos så du blir väldigt sjuk/får andra problem, då kan du kräva skadestånd då du fått lida/blivit skadad osv p.g.a deras fel.

Du kan inte bara gå och kräva någon på skadestånd för att du behöver pengar :|
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

ktm_danielsson skrev:Du måste ha en anledning till att kräva någon på ett skadestånd.
T.ex om du åker till sjukhuset och blir given en helt fel diagnos så du blir väldigt sjuk/får andra problem, då kan du kräva skadestånd då du fått lida/blivit skadad osv p.g.a deras fel.

är det inte en jurist eller åklagare du behöver ?

om inte ta upp det hos barnombudsmannen :)
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

willemedDERBIN skrev:
ktm_danielsson skrev:Du måste ha en anledning till att kräva någon på ett skadestånd.

Jo sånt behöver du också men till en början behöver man en bra anledning.
Jag kunde säkert fått lite när jag hade blindtarmsinfektion, då skickade dom hem mig då dom blandade ihop mig och killen i rummet bredvid. Fick komma till baka efter 20minuter och jag hade så ont så jag inte ens kunde gå :?
Sen så är jag en snäll liten gosse och försökte inte ens få några pengar av det :roll:

Sen ska dom säkert utreda osv osv så tror inte det är så lätt att få det, iaf inte i Sverige.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

ktm_danielsson skrev:
willemedDERBIN skrev:

Jo sånt behöver du också men till en början behöver man en bra anledning.
Jag kunde säkert fått lite när jag hade blindtarmsinfektion, då skickade dom hem mig då dom blandade ihop mig och killen i rummet bredvid. Fick komma till baka efter 20minuter och jag hade så ont så jag inte ens kunde gå :?
Sen så är jag en snäll liten gosse och försökte inte ens få några pengar av det :roll:

Sen ska dom säkert utreda osv osv så tror inte det är så lätt att få det, iaf inte i Sverige.
jorå men ngt måste juh ha hänt eller så innan man kan begära skadestånd

:roll:
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
Amirbest
Avstängd

Inlägg av Amirbest »

bröt armen om så gav dom mig en spruta så gör att jag hårda klapp slag i hjärta och ryck i hela kroppen , har inte sovit på 2 netter . och jag gråter hela tiden så ucking onte de gör . men dom på sjukhuset sa att de är normalt
Användarens profilbild
Amirbest
Avstängd

Inlägg av Amirbest »

Amirbest skrev:bröt armen om så gav dom mig en spruta så gör att jag hårda klapp slag i hjärta och ryck i hela kroppen , har inte sovit på 2 netter . och jag gråter hela tiden så ucking onte de gör . men dom på sjukhuset sa att de är normalt

litte fel stavat men ni över lever ;)
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

DET DÄR ÄR INTE NORMALT VAD JAG VET!

Fa till akuten direkt och säg du vill komma in till sjukhuset för att det gör så sjukt! Sen skall du söka upp om skadestånd för alldrig hört om en spruta som gör det värre :O

edit: Har sett det i förmånga filmer men överdos av var det morfin ger sånadär klappningar och ryck och det tar sjukt
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Själv brutit armen uppe vid axeln och jag kan säga att det där är INTE normalt

SÖK UPP AKUTEN OMEDELBART! DET LÅTER SOM ETT BLODÖDEM!!! ALLTSÅ ATT BLODET SAMLAS I EN "PÅSE" OCH BLIR KVAR DÄR!!!!
Forumets nippertippa! Puss på er!
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

håller med Victorh!
Fa till sjukhuset å fråga vad det var för spruta å sej att du har fått hjärtklappningar osv. ;)
Josef Jabbari
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av Josef Jabbari »

kan inte vara så bra
köper trim delar till aprilia sr 50 r med piaggio motorn
samma motor som på paggio nrg mc3 DD cat Vattenkyld
och gilera runner.
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket

Inlägg av karlssonlysekil »

Amirbest skrev:bröt armen om så gav dom mig en spruta så gör att jag hårda klapp slag i hjärta och ryck i hela kroppen , har inte sovit på 2 netter . och jag gråter hela tiden så ucking onte de gör . men dom på sjukhuset sa att de är normalt
Känns inte som de e helt rätt, jag fick då fan ingen spruta när jag hade brutit armen :o
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

själv erfarenhet av brutet nyckel ben och foten sen 2 gngr 2/3 led band i vristen och kanske 10 gngr 1/3 ledband i vristen och alldrig fått en spruta ens.

Men du skall fa till akuten direkt fö det kan vara farligt!
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Vad fan har du för läkare riktigt? Skulle det vara normalt med hjärtklapp och kroppsryckningar för en spruta? Vad fan har dom gett dig? Knark?

Brukar man inte gipsa brutna armar?
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
xoel96
Avstängd

Inlägg av xoel96 »

haha :lol:

Bild
Gasar tills det rasar!
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

ValoPallo skrev:Vad fan har du för läkare riktigt? Skulle det vara normalt med hjärtklapp och kroppsryckningar för en spruta? Vad fan har dom gett dig? Knark?

Brukar man inte gipsa brutna armar?
Morfin har dom kunnat ge i överdos då
Användarens profilbild
Amirbest
Avstängd

Inlägg av Amirbest »

tack alla så jävla mycket har inte svarat så snabbt men sluta andes för en stund sen . tur kom mamma in och gjorde första hjälpen . om är stabil med de igen . med de rycker hela tiden orkan inte vara vaken mer . är trött men gråter som fan . huvet expolserar snart . ska nog in i morogn IGEN men dom säger bara den är helt nurmalt . får alltid träffa samma doktor .
Användarens profilbild
xoel96
Avstängd

Inlägg av xoel96 »

Amirbest skrev:tack alla så jävla mycket har inte svarat så snabbt men sluta andes för en stund sen . tur kom mamma in och gjorde första hjälpen . om är stabil med de igen . med de rycker hela tiden orkan inte vara vaken mer . är trött men gråter som fan . huvet expolserar snart . ska nog in i morogn IGEN men dom säger bara den är helt nurmalt . får alltid träffa samma doktor .

fyfan =( btw så är det ju nte värre än att gå till polisen
Gasar tills det rasar!
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Amirbest skrev:tack alla så jävla mycket har inte svarat så snabbt men sluta andes för en stund sen . tur kom mamma in och gjorde första hjälpen . om är stabil med de igen . med de rycker hela tiden orkan inte vara vaken mer . är trött men gråter som fan . huvet expolserar snart . ska nog in i morogn IGEN men dom säger bara den är helt nurmalt . får alltid träffa samma doktor .
försöker du trolla oss eller?

om du slutar andas och behöver första hjälpen så ska du inte till sjukhuset imorgon. utan AKUTEN NU!

om du ska få skadestånd ller inte låter som en senare fråga för dig. koncentrera dig på att bli frisk istället!
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

låter som ett troll :P
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

PoWeRKinG skrev: om du ska få skadestånd ller inte låter som en senare fråga för dig. koncentrera dig på att bli frisk istället!
+111111111111111
Användarens profilbild
Amirbest
Avstängd

Inlägg av Amirbest »

HAHA roligt där ju . men det är vanligt att jag slutar andas ibland , har fått sånn piller jag ska ta nu . vet i fan varför
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Amirbest skrev:HAHA roligt där ju . men det är vanligt att jag slutar andas ibland , har fått sånn piller jag ska ta nu . vet i fan varför
Du försöker verkligen trolla va?
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

ValoPallo skrev:
Amirbest skrev:HAHA roligt där ju . men det är vanligt att jag slutar andas ibland , har fått sånn piller jag ska ta nu . vet i fan varför
börjar tro det jag med då han slutar andas ibland och säger att han far till sjukhuset imorgon, jag skulle fara på direkten till akuten.. :roll:
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

vicke xX SMT skrev:
ValoPallo skrev:
börjar tro det jag med då han slutar andas ibland och säger att han far till sjukhuset imorgon, jag skulle fara på direkten till akuten.. :roll:
Och det där med att han "gråter hela nätterna", en vuxen man som gråter tycks alltid göra stor impact vid trolling :roll:
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

Skriv svar