Variatorproblem - Slider

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Variatorproblem - Slider

Inlägg av Nutbreaker »

Tjena jag bytte precis till malossi fly clutch på min yamaha slider och jag hade först orginal vilket var för mjukt så jag tog dom hårdaste (gula) och dom var för hårda så jag satte i mellan (gröna) men det gick skit bra, sen såg jag att jag hade glömt "sjärnan"

http://www.twostroke.se/product.asp?product=16827

Den gick skiiit bra utan den förutom att toppfarten vart sämre, sen idag satte jag i den där sjärnan igen och då såg jag att brickan som sitter utanför fläktskivan hade gröpt ur där "sjärnan" ska sitta.
Efter det så går den skiit i axxet dock är topphastigheten mkt bättre, det jag tror gjorde att den fick sämre topp utan "sjärnan" var att Fläktskivan/remskivan slirade men vad tror ni gjorde att den fick mkt sämre axx efter att jag satte dit "sjärnan"?

Tacksam för svar!! :)
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Att den fick bättre acceleration utan sjärnan kan jag inte svara på, men om du vill ha lite bättre acceleration så kan du köpa: http://www.twostroke.se/product.asp?product=13012

Fler sånna brickor leder till bättre acceleration, mindre leder till bättre toppfart, så börja med att sätta på en sån bricka framför variator hylsan :)
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

okej, känner man ngn skillnad? för nu när jag satte tillbaka den så har den konstigt axx den liksom BROOM bröööm typ och hela moppen vibrerar som fan, beror det på koppling , variator eller förgasare? :)
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

''Hoppar den typ lite'' ? isåfall har du glömt att sätta brickor mellan klockan och kopplingen.
Det är klockan som typ fastnar på kopplingen, testa snurra bakdäcket om det är svårt.

för övrigt så hjälper faktiskt det att sätta en bricka vid hylsan, provat det själv.
Skriv svar