Hej har lagt in en annan tråd innan men lägger ut en till.
Min Derbi drd pro dör efter ett tag den går jätte fint när man har startat den och man kan dra ut den bra. men när den är lite varm börjar den krångla och dör på höga varv. testade att skruva på luftskruven till 1.5 varv men då startade den inte ens så vi tog 4.5 som en på ett annat forum skrev. detta hjälpte med att den startade men den dör fortfarande. trimmad är den. Det är plugen som är dragen vet ej vad det sitte för munstycke i men det ligger tre muntycken i garaget ett på 86,94,92 vet inte vad det sitter på.
förgasaren är rengort 2 gånger.
Vad kan problemet vara ? är orginalmunstycke 86?
Lennartsson96 skrev:Hej har lagt in en annan tråd innan men lägger ut en till.
Min Derbi drd pro dör efter ett tag den går jätte fint när man har startat den och man kan dra ut den bra. men när den är lite varm börjar den krångla och dör på höga varv. testade att skruva på luftskruven till 1.5 varv men då startade den inte ens så vi tog 4.5 som en på ett annat forum skrev. detta hjälpte med att den startade men den dör fortfarande. trimmad är den. Det är plugen som är dragen vet ej vad det sitte för munstycke i men det ligger tre muntycken i garaget ett på 86,94,92 vet inte vad det sitter på.
förgasaren är rengort 2 gånger.
Vad kan problemet vara ? är orginalmunstycke 86?
Men snälla snälla hjälp mig .
för det första så skapa inte enmassa trådar :/
blir mycket jobb för oss då
sen om orginal munstycket är 86 så lär du har runt 10 storlekar större/mindre
så titta vad det är i och ställ in den efter det men tomgång och luft tillförs !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Lennartsson96 skrev:Hej har lagt in en annan tråd innan men lägger ut en till.
Min Derbi drd pro dör efter ett tag den går jätte fint när man har startat den och man kan dra ut den bra. men när den är lite varm börjar den krångla och dör på höga varv. testade att skruva på luftskruven till 1.5 varv men då startade den inte ens så vi tog 4.5 som en på ett annat forum skrev. detta hjälpte med att den startade men den dör fortfarande. trimmad är den. Det är plugen som är dragen vet ej vad det sitte för munstycke i men det ligger tre muntycken i garaget ett på 86,94,92 vet inte vad det sitter på.
förgasaren är rengort 2 gånger.
Vad kan problemet vara ? är orginalmunstycke 86?
Lennartsson96 skrev:Hej har lagt in en annan tråd innan men lägger ut en till.
Min Derbi drd pro dör efter ett tag den går jätte fint när man har startat den och man kan dra ut den bra. men när den är lite varm börjar den krångla och dör på höga varv. testade att skruva på luftskruven till 1.5 varv men då startade den inte ens så vi tog 4.5 som en på ett annat forum skrev. detta hjälpte med att den startade men den dör fortfarande. trimmad är den. Det är plugen som är dragen vet ej vad det sitte för munstycke i men det ligger tre muntycken i garaget ett på 86,94,92 vet inte vad det sitter på.
förgasaren är rengort 2 gånger.
Vad kan problemet vara ? är orginalmunstycke 86?
Men snälla snälla hjälp mig .
original är 68
tyckte det lät lite bra för att vara sant ...
då ska du ha typ 80 eller ngnstans där omkring !
kolla stiftets färg om du är osäker om det är bra eller inte
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
och sportluftfilter eller nån sorts nylonstrumpa så kommer den gå fint istället för luftburken, har nog md att göra med munstycket men kan också att den får för lite luft nä den går upp i höga varv