Tja ska lacka om min crossplatta till svart (är nu vit) men jag behöver råd om någon bra sprayfärg. funkar biltemas eller är det bara skit? och är det nått mer jag behöver tänka på än att bara slipa ner den gamla färgen?
toffed@hotmail.com skrev:Tja ska lacka om min crossplatta till svart (är nu vit) men jag behöver råd om någon bra sprayfärg. funkar biltemas eller är det bara skit? och är det nått mer jag behöver tänka på än att bara slipa ner den gamla färgen?
Jag använde motip eller vad dom heter och det blev ett bra resultat och det kostar 100 kr burken. Du ska också rengöra ytan du ska måla så att du får bort smuts och fett och liknande.
toffed@hotmail.com skrev:Tja ska lacka om min crossplatta till svart (är nu vit) men jag behöver råd om någon bra sprayfärg. funkar biltemas eller är det bara skit? och är det nått mer jag behöver tänka på än att bara slipa ner den gamla färgen?
Jag använde motip eller vad dom heter och det blev ett bra resultat och det kostar 100 kr burken. Du ska också rengöra ytan du ska måla så att du får bort smuts och fett och liknande.
jag använde hagmans
100 kr burken och bra resultat om du kan lacka
jag kör 800 våtslip sen en primer
sen q lager lack
våtslipar jag det engång till + plastprimer
sen 3 lager till
sen 3 lager klarlack
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Hur mycket kostar det att pulverlacka den då? och var gör jag det?
Måste jag köpa grunlack , sprayfärg och sen klarlack eller kan man skippa grunlacken?
toffed@hotmail.com skrev:Hur mycket kostar det att pulverlacka den då? och var gör jag det?
Måste jag köpa grunlack , sprayfärg och sen klarlack eller kan man skippa grunlacken?
du kan nog inte pulverlacka om du inte har en såppas komnpressor o+ munstycken
samt så är den gansak giftig hade jag för mig O.o?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^