Hej jag är ny här på twostroke .
Har inte haft min moped så länge [Derbi drd pro 07] den är trimmad pluggen är bort tagen .ok skälva problemet nu . Moppen startar på 3-7 kicken vilket är okej tycker jag.Moppen går jätte fint när den är kall. Män när den blir varm dör den efter ett tag tror den får för lite bensin för den dör när man gasar.Men kan inte heller gå länge på tomgång då dör den. efter den har dött får jag vänta 10-20min på att den ska starta igen. nyss skulle jag srata den men startade inte tittade tändstiftet och det var inte dränkt. läste lite och såg att många tror att det är skruvat på förgasarskruven eller va de va så jag skruvade den så som dom sa 4,5 varv utot. Snälla hjälp mig med var problemet är .
obs. är absolut inte bra på mopeder eller motorer så förklara väl . Tack om ni hjälper mig !! ::D
fredde802 skrev:haru bytt munstycke då du drog pulggen?
Jag eller inte jag han som ägde den innan gorde det. och det kan la inte vara munstycket efter som man kan köra både lungt o inte lungt kall ? rätta mig om jag har fel ?.
Senast redigerad av Lennartsson96 den 24 juni 2011, 08:17, redigerad totalt 1 gånger.
fredde802 skrev:haru bytt munstycke då du drog pulggen?
Jag eller inte jag han som ägde den innan gorde det. och det kan la inte vara munstycket efter som man kan köra både lungt o inte lungt kall ? rätta mig om jag har fel ?.
om du inte har bytt munstycken kan cylindern ta stryk ja
men oftats är det bara han går som skit ...så testa !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Lennartsson96 skrev:om cylindern har tatt stryck skulle den ens gå att starta då ?
Testa kompet i den med en kompmätare, finns på Biltema tror jag om du inte har en, kan va bra att ha så man slipper att ta isär cylindern för att kolla
[quote="Nutbreaker"]jag tror verkligen inte det är cylindern om den går bra kall och dör när den blir varm , tycker det låter som förgasarinställning bara [/quote]Jag tror att jag ska köpa en ny förgasare tror du de kommer att hjälpa ? så en annan som hadde gort de och de hadde inte blivit problem:D
[quote="willemedDERBIN"]låter som kast bestayckat ?
/för dåligt inställd
vad haru för munstycke och vad är resten för inställning ?[/quote]Enligt mig har dom nog inte bytt munstycke:( ska testa och byta till 82. och om det inte hjälper ska jag köpa en helt ny förgasare. men om nu muntycket är 10 stolekar för litet skulle jag kunna dra ut de när den är kall utan att den dränker sig ?
vad haru för munstycke och vad är resten för inställning ?
Enligt mig har dom nog inte bytt munstycke:( ska testa och byta till 82. och om det inte hjälper ska jag köpa en helt ny förgasare. men om nu muntycket är 10 stolekar för litet skulle jag kunna dra ut de när den är kall utan att den dränker sig ?
ingen ide att köpa ny förgasare om du inte äns kan ställa in den gammla :/
såpass illa är det
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
[quote="willemedDERBIN"][quote="Lennartsson96"][quote="willemedDERBIN"]låter som kast bestayckat ?
/för dåligt inställd
vad haru för munstycke och vad är resten för inställning ?[/quote]Enligt mig har dom nog inte bytt munstycke:( ska testa och byta till 82. och om det inte hjälper ska jag köpa en helt ny förgasare. men om nu muntycket är 10 stolekar för litet skulle jag kunna dra ut de när den är kall utan att den dränker sig ?[/quote]
ingen ide att köpa ny förgasare om du inte äns kan ställa in den gammla :/
såpass illa är det[/quote]Jag har ju sagt att jag inte är bra på detta . du behöver inte komma o klaga .
Lennartsson96 skrev:Enligt mig har dom nog inte bytt munstycke:( ska testa och byta till 82. och om det inte hjälper ska jag köpa en helt ny förgasare. men om nu muntycket är 10 stolekar för litet skulle jag kunna dra ut de när den är kall utan att den dränker sig ?
ingen ide att köpa ny förgasare om du inte äns kan ställa in den gammla :/
såpass illa är det
Jag har ju sagt att jag inte är bra på detta . du behöver inte komma o klaga .
du får usäkta jag är bara JÄVLIGT trött ...jobbade natt idag
nej men om du inte är bra på det så fråga ngn kompis som kan lära dig lite
sen börja experimentera med det
så lärde jag mig
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
[quote="willemedDERBIN"][quote="Lennartsson96"][quote="willemedDERBIN"][quote="Lennartsson96"][quote="willemedDERBIN"]låter som kast bestayckat ?
lungt. Men jag har tittat och det va 97 som munstycke . men på förgasaren fins det ju två skruvar en skruv med en fjäder på o en vanlig vilken är luftskruven ?
[quote="willemedDERBIN"][quote="Lennartsson96"][quote="willemedDERBIN"][quote="Lennartsson96"][quote="willemedDERBIN"][quote="Lennartsson96"][quote="willemedDERBIN"]låter som kast bestayckat ?
lungt. Men jag har tittat och det va 97 som munstycke . men på förgasaren fins det ju två skruvar en skruv med en fjäder på o en vanlig vilken är luftskruven ?[/quote]
den närmast luftfiltret
den andra är tomgång[/quote]Tack så mycket !!
Tack alla som har hjälpt mig.
Den funkar nu måste funka iallafall för jag va te å körde en 15-20 min o pappa va ute 10 min innan det utan ett enda stop. Det va förgasar inställningar
Ett tag trodde jag att den aldrig skulle fungera mer.