Hejsan! Nu äre så att min Derbi Senda sm 2004 har lite problem med växlarna. Rätt skumt faktiskt om jag får säga det själv, om man startar på ettan drar fullgas till tvåan och sedan fullgas på tvåan också så funkar det att lägga i trean. men om man åker runt och kör på tvåan med typ halvgas är det helt omöjligt att få i trean, om man inte drar fullgas samtidigt som man växlar?
Skumt? JJaa!!! men tacksam för svar och spekulationer!:)
daben skrev:Hejsan! Nu äre så att min Derbi Senda sm 2004 har lite problem med växlarna. Rätt skumt faktiskt om jag får säga det själv, om man startar på ettan drar fullgas till tvåan och sedan fullgas på tvåan också så funkar det att lägga i trean. men om man åker runt och kör på tvåan med typ halvgas är det helt omöjligt att få i trean, om man inte drar fullgas samtidigt som man växlar?
Skumt? JJaa!!! men tacksam för svar och spekulationer!:)
Troligen något fel i växellådan. Säker på du gör rätt med koppling och så eller? För om den går i när du har fullgas och inte med halv gas så verkar det lite skummt. Har jag fattat rätt?
NJaa, alltså jag får jju i trean utan problem om jag "axar fullt från början" men inte om jag åker omkring på ettan eller tvåan på halvgas, då är det som om jag bara hade dem växlarna.?
daben skrev:NJaa, alltså jag får jju i trean utan problem om jag "axar fullt från början" men inte om jag åker omkring på ettan eller tvåan på halvgas, då är det som om jag bara hade dem växlarna.?
aha ok. lyft på röven och skruva isär och felsök! enada att göra
OK, tacksam för svar i alla fall. Har skruvat isär skiten men enligt mig sitter allt som det ska. Men saker som har ett samband är i alla fall gasen och jag lägger även till att det händer aldrig när den är kall bara när man kört en stund och den är varm, får väll felsöka på fler ställen.. ahh..
/Mvh