Hur luftar jag cylindern?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
JGabbe
Elmoped
Kontakt:

Hur luftar jag cylindern?

Inlägg av JGabbe »

Tjenare!

Öppnade upp min cylinder för några dagara sen. Som är en orginal Vattenkyld 50 cc till D50B0. Men nu när jag ska sätta på cylindern igen vet jag inte hur jag ska lufta den, så att det kan rinna ner kyllar vatten till cylindern igen. :roll:

Någon som kan förklara hur jag ska göra?
antonpg94
Herr Åström
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

lufta cylindern? du mernar väl at lufta systemet? först kopplar först in alla slangar,sedan häller du vatten i behållaren till rätt nivå, och sen så starta du moppen en liten stund så att allt får gå till säg :D
btw fel topic
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

antonpg94 skrev:lufta cylindern? du mernar väl at lufta systemet? först kopplar först in alla slangar,sedan häller du vatten i behållaren till rätt nivå, och sen så starta du moppen en liten stund så att allt får gå till säg :D
btw fel topic
det kan fortfrande va luft i systemet då ju :P

häll ner i kylaren och lossa en slang och sug,de ska inte bubbla,
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
antonpg94
Herr Åström
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

men han måste ju ha locket uppe kom ja på :D
Användarens profilbild
JGabbe
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av JGabbe »

antonpg94 skrev:lufta cylindern? du mernar väl at lufta systemet? först kopplar först in alla slangar,sedan häller du vatten i behållaren till rätt nivå, och sen så starta du moppen en liten stund så att allt får gå till säg :D
btw fel topic
Så jag måste alltså tömma den på kylarvatten och sedan fylla på med nytt? För jag har kylarvatten i tanken men det vill inte rinna ner till cylindern. :?
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Öppna kylarlocket så att trycket släpper, då kommer det rinna ner lite. Sätt på kylarlocket igen sen och starta moppen så kommer det funkar ;)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

skruva upp kylartanken. fyll på med vatten till markeringen, skruva inte på locket utan låt den gå lite med tanken nöppen. då åker allt vatten runt och luften försvinner ur tanken. sen när det slutat minska i tanken så fyller du på helt till sträcket och skruvar på :)
Skriv svar