Tjena jag har en Derbi Senda 04 som jag inte får av röret på : / första gången vi testade att få av det så tog vi en borrmaskin och försökte men oturligt nog så lyckades vi runda skruvarna. Andra gången vi försökte så sågade vi ett snitt i skrivarna så man kom åt med en plattmejsel. jag körde en sväng och varvade som en idiot för att den skulle bli varm och när jag kom tillbaka så fick vi fortfarande inte av dom. (btw det är skruvarna som går in i cylindern jag pratar om ) Sen testade vi igår igen med att dränka dom i 5-56 och försöka knacka och vi försökte med alla möjliga verktyg men det gav inget resultat . Vi har 1 idé kvar och det är att svetsa fast några bultar i skruvarna och sen skruva på den stora bulten (ni kanske fattar ) men om inte detta nu skulle funka är det någon som har nått tips på vad man skulle kunna göra för att få bort skruvarna? //toffe
att varva motorn så att den blir varm eller värme pistol kommer nog inte hjälpa, kör med gasol-brännare på skruvarna 10 min sen kan du använda slag-skruvmejsel så kommer du få upp dem dock vet jag inte om värmen kan skada cylindern men det borde den inte göra:)
Addicts skrev:att varva motorn så att den blir varm eller värme pistol kommer nog inte hjälpa, kör med gasol-brännare på skruvarna 10 min sen kan du använda slag-skruvmejsel så kommer du få upp dem dock vet jag inte om värmen kan skada cylindern men det borde den inte göra:)
värme pistol kan gå :/
om du centrerar den en längre tid så
och nej den kan inte ta skada om du centrerar den på skruven
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
brännare är väl inte så smart då färger på cylindern kanske blir skadad, sen vill man inte komma när eller att det blir för varmt för nån slang i närheten heller:P
ta och svetsa på en mutter ller bult =)
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Addicts skrev:att varva motorn så att den blir varm eller värme pistol kommer nog inte hjälpa, kör med gasol-brännare på skruvarna 10 min sen kan du använda slag-skruvmejsel så kommer du få upp dem dock vet jag inte om värmen kan skada cylindern men det borde den inte göra:)
värme pistol kan gå :/
om du centrerar den en längre tid så
och nej den kan inte ta skada om du centrerar den på skruven
väldigt tveksam att en värme pistol funkar även om man centrerar skruven i 24 timmar, blir inte tillräckligt hög temperatur, men jag kan självklart ha fel;) jag rekommenderar iaf gasol-brännare:)
Ta en flaska wd-40 spruta på ut och varva. spruta på igen! Sen tar du en skruvmäjsel modell större och sätter mot skruv fanskapet och slår till! Sen tar du fram STORA rörtången! Nu snackar jag inte nån mesig på 10 cm utan 1 meter är lagom! Ryck utahelvete så ska du se att de lossnar! Funkade för mig!
Citat "Sportluftsfilter... den är vätskekyld, så det går väl inte. Eller har jag fattat det fel?" SÄLJES MASSOR AV AEROX/NEOS DELAR! SKICKA PM
DalaHest skrev:Ta en flaska wd-40 spruta på ut och varva. spruta på igen! Sen tar du en skruvmäjsel modell större och sätter mot skruv fanskapet och slår till! Sen tar du fram STORA rörtången! Nu snackar jag inte nån mesig på 10 cm utan 1 meter är lagom! Ryck utahelvete så ska du se att de lossnar! Funkade för mig!
Herregud, dig skulle jag vilja ha i kedja i mitt garage
DalaHest skrev:Ta en flaska wd-40 spruta på ut och varva. spruta på igen! Sen tar du en skruvmäjsel modell större och sätter mot skruv fanskapet och slår till! Sen tar du fram STORA rörtången! Nu snackar jag inte nån mesig på 10 cm utan 1 meter är lagom! Ryck utahelvete så ska du se att de lossnar! Funkade för mig!
Herregud, dig skulle jag vilja ha i kedja i mitt garage
Haha de skulle kunna ordnas!
EDIT : stavfel
Citat "Sportluftsfilter... den är vätskekyld, så det går väl inte. Eller har jag fattat det fel?" SÄLJES MASSOR AV AEROX/NEOS DELAR! SKICKA PM