Får inte av avgasröret på min Derbi

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
toffed@hotmail.com
Elmoped

Får inte av avgasröret på min Derbi

Inlägg av toffed@hotmail.com »

Tjena jag har en Derbi Senda 04 som jag inte får av röret på : / första gången vi testade att få av det så tog vi en borrmaskin och försökte men oturligt nog så lyckades vi runda skruvarna. Andra gången vi försökte så sågade vi ett snitt i skrivarna så man kom åt med en plattmejsel. jag körde en sväng och varvade som en idiot för att den skulle bli varm och när jag kom tillbaka så fick vi fortfarande inte av dom. (btw det är skruvarna som går in i cylindern jag pratar om :P) Sen testade vi igår igen med att dränka dom i 5-56 och försöka knacka och vi försökte med alla möjliga verktyg men det gav inget resultat :(. Vi har 1 idé kvar och det är att svetsa fast några bultar i skruvarna och sen skruva på den stora bulten (ni kanske fattar :P) men om inte detta nu skulle funka är det någon som har nått tips på vad man skulle kunna göra för att få bort skruvarna? //toffe
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Har ni testat slagskruvmejsel ?
toffed@hotmail.com
Elmoped

Inlägg av toffed@hotmail.com »

Ja det har vi testat
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

svetsa är la den ända iden ;/

om inte så sågar du av dem sen plockar du av cylindern och drar loss den med svetsen :P
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Oooskar
Elmoped

Inlägg av Oooskar »

prova svetstång kan funka :)
Användarens profilbild
Yniq
Elmoped

Inlägg av Yniq »

Skruvarna kanske har rostat/ärgat? Testa och slå på dem, då vibrerar det och rosten/ärgen kan lösas upp :)
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Yniq skrev:Skruvarna kanske har rostat/ärgat? Testa och slå på dem, då vibrerar det och rosten/ärgen kan lösas upp :)
samt 5-56 och värme pistol ;)

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
Yniq
Elmoped

Inlägg av Yniq »

Dem grejerna är jag lite sämre på...;)
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Inlägg av derbi_senda93 »

Kör på med värmepistolen så dom blir riktigt varma och slå med huggmejseln!

Om det inte skulle funka så är det svetsa på en bult :)
Addicts
Elmoped

Inlägg av Addicts »

att varva motorn så att den blir varm eller värme pistol kommer nog inte hjälpa, kör med gasol-brännare på skruvarna 10 min sen kan du använda slag-skruvmejsel så kommer du få upp dem ;) dock vet jag inte om värmen kan skada cylindern men det borde den inte göra:)
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Addicts skrev:att varva motorn så att den blir varm eller värme pistol kommer nog inte hjälpa, kör med gasol-brännare på skruvarna 10 min sen kan du använda slag-skruvmejsel så kommer du få upp dem ;) dock vet jag inte om värmen kan skada cylindern men det borde den inte göra:)
värme pistol kan gå :/
om du centrerar den en längre tid så :)

och nej den kan inte ta skada om du centrerar den på skruven :)

Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

brännare är väl inte så smart då färger på cylindern kanske blir skadad, sen vill man inte komma när eller att det blir för varmt för nån slang i närheten heller:P
ta och svetsa på en mutter ller bult =)
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Addicts
Elmoped

Inlägg av Addicts »

willemedDERBIN skrev:
Addicts skrev:att varva motorn så att den blir varm eller värme pistol kommer nog inte hjälpa, kör med gasol-brännare på skruvarna 10 min sen kan du använda slag-skruvmejsel så kommer du få upp dem ;) dock vet jag inte om värmen kan skada cylindern men det borde den inte göra:)
värme pistol kan gå :/
om du centrerar den en längre tid så :)

och nej den kan inte ta skada om du centrerar den på skruven :)
väldigt tveksam att en värme pistol funkar även om man centrerar skruven i 24 timmar, blir inte tillräckligt hög temperatur, men jag kan självklart ha fel;) jag rekommenderar iaf gasol-brännare:)
Användarens profilbild
torskad
Svårstartad skrothög

Inlägg av torskad »

Ta en flaska wd-40 spruta på ut och varva. spruta på igen! Sen tar du en skruvmäjsel modell större och sätter mot skruv fanskapet och slår till! Sen tar du fram STORA rörtången! Nu snackar jag inte nån mesig på 10 cm utan 1 meter är lagom! Ryck utahelvete så ska du se att de lossnar! Funkade för mig!
Citat "Sportluftsfilter... den är vätskekyld, så det går väl inte. Eller har jag fattat det fel?" SÄLJES MASSOR AV AEROX/NEOS DELAR! SKICKA PM
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

DalaHest skrev:Ta en flaska wd-40 spruta på ut och varva. spruta på igen! Sen tar du en skruvmäjsel modell större och sätter mot skruv fanskapet och slår till! Sen tar du fram STORA rörtången! Nu snackar jag inte nån mesig på 10 cm utan 1 meter är lagom! Ryck utahelvete så ska du se att de lossnar! Funkade för mig!
Herregud, dig skulle jag vilja ha i kedja i mitt garage
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
torskad
Svårstartad skrothög

Inlägg av torskad »

ValoPallo skrev:
DalaHest skrev:Ta en flaska wd-40 spruta på ut och varva. spruta på igen! Sen tar du en skruvmäjsel modell större och sätter mot skruv fanskapet och slår till! Sen tar du fram STORA rörtången! Nu snackar jag inte nån mesig på 10 cm utan 1 meter är lagom! Ryck utahelvete så ska du se att de lossnar! Funkade för mig!
Herregud, dig skulle jag vilja ha i kedja i mitt garage
Haha de skulle kunna ordnas! ;)

EDIT : stavfel
Citat "Sportluftsfilter... den är vätskekyld, så det går väl inte. Eller har jag fattat det fel?" SÄLJES MASSOR AV AEROX/NEOS DELAR! SKICKA PM
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Har du kollat om det är smuts i förgasaren?
Användarens profilbild
torskad
Svårstartad skrothög

Inlägg av torskad »

JagHarEnDerbi skrev:Har du kollat om det är smuts i förgasaren?
Och på vilket sätt skulle smuts i förgasaren sätta fast avgaspipan vid cylindern? :shock:
Skriv svar