Grova Blinkersproblem

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
Majkey
Elmoped

Grova Blinkersproblem

Inlägg av Majkey »

Kan börja med att det handlar om en Rieju MRX som jag likströmskonverterat och satt in ett batteri.

Från början hade jag led blinkers bak. Och det funka enda tills jag koppla in dom vanliga blinkersena fram. Då blinkade det inte alls, eller så gick säkringen.. Beroende på om jag använde originalrelät eller biltemas relä. Så jag skaffade LED blinkers fram oxå. Då blinkade det som det skulle.. Men så fort jag startat mopeden och varvar lite mer än tomgång så lyser dom bara..?

Jag har inga motstånd inkopplade. Skulle detta fixa mitt problem? Och varför går säkringen om jag kör vanliga blinkers fram? Det fungerade smärtfritt innan jag likströms konverterade..

Tänker lägga upp en guide och lite elschema på hur man likströmskonverterar och monterar batteri på en MRX.. Men vill ha klurat ut alla problem först.

Mvh Majkey
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

uräkta men har du fuckat upp hela elsystemet genom att likströmkonvertera den O.o ??

jävligt mycket jobb du :/

jag menar vad vill du vinna av det ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
Majkey
Elmoped

Inlägg av Majkey »

willemedDERBIN skrev:uräkta men har du fuckat upp hela elsystemet genom att likströmkonvertera den O.o ??

Ursäkta MIG men nej jag har inte fuckat upp hela elsystemet. Det enda som inte funkar som de skall är blinkersen. Och varför jag gjorde det? För att jag kan och är el intresserad. Det tar ju en stund att klura ut hur allt är kopplat. Men arbetet tar ju ingen tid.. Syftet var att elsystemet skulle vakna till liv när jag vrider på nyckeln. Och det gör det nu. Men nu var det blinkersen det handlade om
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Majkey skrev:
willemedDERBIN skrev:uräkta men har du fuckat upp hela elsystemet genom att likströmkonvertera den O.o ??

Ursäkta MIG men nej jag har inte fuckat upp hela elsystemet. Det enda som inte funkar som de skall är blinkersen. Och varför jag gjorde det? För att jag kan och är el intresserad. Det tar ju en stund att klura ut hur allt är kopplat. Men arbetet tar ju ingen tid.. Syftet var att elsystemet skulle vakna till liv när jag vrider på nyckeln. Och det gör det nu. Men nu var det blinkersen det handlade om
nej jag tänkte inte vara elak eller så men men xD
du försökte alltså skapa en tändning :)

jag förstår dig ..........

kan jag fråga hur du kopplat systeme :) ?
har du ngn sprängskiss på elsystemet :) ?
( jag älskar elsystem så vill gärna veta hur du har tänkt och gjort det :D samt så går jag juh el inrikningen ;) )

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
Majkey
Elmoped

Inlägg av Majkey »

willemedDERBIN skrev:
Majkey skrev:

nej jag tänkte inte vara elak eller så men men xD
du försökte alltså skapa en tändning :)

jag förstår dig ..........

kan jag fråga hur du kopplat systeme :) ?
har du ngn sprängskiss på elsystemet :) ?
( jag älskar elsystem så vill gärna veta hur du har tänkt och gjort det :D samt så går jag juh el inrikningen ;) )
Det är lugnt, uppfattade dig bara som lite elak :P
Att jag försökte skapa en tändning är väll fel ordval. Men du har fattat poängen iaf :P. Jag har elschema, både före och efter likströms konverteringen. Har oxå gått El för några år sedan ^^.

Tanken är att jag skall lägga upp nått som liknar en guide till helgen. Med alla elschema samt bilder på hur man går tillväga osv. Men först måste jag lösa blinkersproblemen och snygga till Batterimonteringen osv :) .
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

men du

ge mig msn så tar vi ett litet snack här utanför !

så får jag se ifall jag kan hjälpa :)

el är juh mitt ämne så ;) (l)

Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

willemedDERBIN skrev:men du

Eller så snackar vi här så att vi vanliga dödliga kan lära oss nått med ;)
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

ValoPallo skrev:
willemedDERBIN skrev:men du

Eller så snackar vi här så att vi vanliga dödliga kan lära oss nått med ;)
eller så kmr han med guiden nästa vecka ;)

jag vill ha lite tempo när jag prata samt kunna utbyta bilder i realtid bara ;)

Skriv svar