orion 125 cc och kawasaki 65 cc

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Amirbest
Avstängd

orion 125 cc och kawasaki 65 cc

Inlägg av Amirbest »

tjena vem tror ni kommer vinna om man tävlar med en orion 125cc mot en kawasaki 65cc på en sträcka på 500 meter?
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

beror på drevning, vikt på förare osv ;) men på rak arm skulle jag gissa på kawan ;)
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
Amirbest
Avstängd

Inlägg av Amirbest »

yamaha2pwn skrev:beror på drevning, vikt på förare osv ;) men på rak arm skulle jag gissa på kawan ;)
även om det är så stor skillnad på kubiken?
På 100 meter då?:)
Om dom är orginal drevade och båda 2 väger 60kg
Användarens profilbild
Tobiiash
Stunter

Inlägg av Tobiiash »

Kawaskin då den har två takt och fiddyn är 4 takt. då får ju kawan ger mer axx, men eftersom den har mycket mindra cylinder så har ju fiddyn högra top fart (oftast) men kawan drar iväg från början. så tror jag :roll:

Jag har en kawasaki kx 85 och jag drar min kompis som har orion 125 fyrtakt men hög marginal, axxar dubbelt så fort och kan typ ligga på 30-35km/h snabbare på högsta växlarna på båda :twisted:
Användarens profilbild
Tobiiash
Stunter

Inlägg av Tobiiash »

Amirbest skrev:
yamaha2pwn skrev:beror på drevning, vikt på förare osv ;) men på rak arm skulle jag gissa på kawan ;)
även om det är så stor skillnad på kubiken?
På 100 meter då?:)
Om dom är orginal drevade och båda 2 väger 60kg
Kawasakin utan tvekan
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

tja har båda orginal drevning så kanske fiddyn vinner för den går helt enkelt fortare :P men de är ju allmänt känt att 2t accar bättre än 4t, men de kanske inte räcker pga kubiken på kawan, men jag körde på min gammla suzuki 80 cc (snäll modell ) och jag drog ifrån mina polare lätt !! de körde fiddy av okänt märke 110cc och 125 cc ;)

Användarens profilbild
Amirbest
Avstängd

Inlägg av Amirbest »

får väll testa med min kompis . hyar inte orion bra axx då om man varvar från början om ni fattar :)
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

dom är ju inte till för å sprinta :roll:
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
Amirbest
Avstängd

Inlägg av Amirbest »

yamaha2pwn skrev:tja har båda orginal drevning så kanske fiddyn vinner för den går helt enkelt fortare :P men de är ju allmänt känt att 2t accar bättre än 4t, men de kanske inte räcker pga kubiken på kawan, men jag körde på min gammla suzuki 80 cc (snäll modell ) och jag drog ifrån mina polare lätt !! de körde fiddy av okänt märke 110cc och 125 cc ;)
okej men om jag köper trim cdi och trim rör till fiddyn tror ni att min kommer axx bättre då (: och kanske drevar den
Användarens profilbild
Amirbest
Avstängd

Inlägg av Amirbest »

wille95 skrev:dom är ju inte till för å sprinta :roll:

tycker jag nästan :d
Användarens profilbild
Tobiiash
Stunter

Inlägg av Tobiiash »

Amirbest skrev:
yamaha2pwn skrev:tja har båda orginal drevning så kanske fiddyn vinner för den går helt enkelt fortare :P men de är ju allmänt känt att 2t accar bättre än 4t, men de kanske inte räcker pga kubiken på kawan, men jag körde på min gammla suzuki 80 cc (snäll modell ) och jag drog ifrån mina polare lätt !! de körde fiddy av okänt märke 110cc och 125 cc ;)
okej men om jag köper trim cdi och trim rör till fiddyn tror ni att min kommer axx bättre då (: och kanske drevar den

Eh det är väll ingen strypning i cdin på fiddy/cross?

Jag har trim krök till min kx 85 men märker absolut ingen skillnad :s kanske är ett extra original rör :evil:
Användarens profilbild
Amirbest
Avstängd

Inlägg av Amirbest »

Tobiiash skrev:
Amirbest skrev:

Eh det är väll ingen strypning i cdin på fiddy/cross?

Jag har trim krök till min kx 85 men märker absolut ingen skillnad :s kanske är ett extra original rör :evil:

men orions orginala gör så man inte kan (varva )

Trim cdi boxen ger motorn en högre tändkurva vilket medför ett högre varvtal och därmed ökad effekt och toppfart.
så säger dom :)
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

En kompis har en 250cc kinesfyrtaktare som påstås ha 19hk enligt säljaren.
Jag har en Senda med 80cc Polini Guss, alltså en ganska lågvarvig och tam cylinder, 21mm förgasare, nått billigt trimrör egentligen avsett för originalcylindern - jag kan möjligen ha 12-13hk i den i bästa fall.

Kompisen fick låna Sendan en stund, och kommer tillbaka med ett leende från öra till öra - tydligen går den rejält bättre än hans 250cc kines... :roll:

Skulle jag slå vad så skulle jag sätta pengarna på 65cc tvåtakts kvalitetshoj över 125cc kinesfyrtakt vilken dag som helst.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Amirbest
Avstängd

Inlägg av Amirbest »

okej nice men ska bara ha min och köra i sönder :d:d
Användarens profilbild
Amirbest
Avstängd

Inlägg av Amirbest »

Erik_ skrev:En kompis har en 250cc kinesfyrtaktare som påstås ha 19hk enligt säljaren.
Jag har en Senda med 80cc Polini Guss, alltså en ganska lågvarvig och tam cylinder, 21mm förgasare, nått billigt trimrör egentligen avsett för originalcylindern - jag kan möjligen ha 12-13hk i den i bästa fall.

Kompisen fick låna Sendan en stund, och kommer tillbaka med ett leende från öra till öra - tydligen går den rejält bättre än hans 250cc kines... :roll:

Skulle jag slå vad så skulle jag sätta pengarna på 65cc tvåtakts kvalitetshoj över 125cc kinesfyrtakt vilken dag som helst.

har juh en kawa vill testa på en 4-taktare .

tror ni att orionen eller kawan
kan dra en bil då på 100 meter
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

förstår inte vf alla ska ha massa grejer "bara för att köra sönder"?? va äre för roligt med att köpa en grej som man skiter i allt underhåll på och den pajar 2 veckor senare?... äre inte roligare då att försöka sköta basic maintance så håller den kanske 4 veckor med köra sönder mentaliteten....

sedan byta kör sätt så håller den i 2 månader extra ;) självklart vet jag att man inte springer och köper reservdekar för mer än vad man gav för ursprungs obejeketet om man inte har för avsikt att fixa upp skiten ;)

Användarens profilbild
levvan
Svårstartad skrothög

Inlägg av levvan »

Användarens profilbild
Amirbest
Avstängd

Inlägg av Amirbest »

yamaha2pwn skrev:förstår inte vf alla ska ha massa grejer "bara för att köra sönder"?? va äre för roligt med att köpa en grej som man skiter i allt underhåll på och den pajar 2 veckor senare?... äre inte roligare då att försöka sköta basic maintance så håller den kanske 4 veckor med köra sönder mentaliteten....

sedan byta kör sätt så håller den i 2 månader extra ;) självklart vet jag att man inte springer och köper reservdekar för mer än vad man gav för ursprungs obejeketet om man inte har för avsikt att fixa upp skiten ;)

vad mena du ?
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

yamaha2pwn skrev:förstår inte vf alla ska ha massa grejer "bara för att köra sönder"?? va äre för roligt med att köpa en grej som man skiter i allt underhåll på och den pajar 2 veckor senare?... äre inte roligare då att försöka sköta basic maintance så håller den kanske 4 veckor med köra sönder mentaliteten....

Jaaah! Blir så förbannad varje gång jag hör att nån bara leker med nånting, jag skulle inte vilja sitta på en Kawafabrik åtta timmar per dag för en skitlön och sen se nån idiot som tuktar sönder två veckors arbete

Och alla rikemansbarn som ska ha flera maskiner för att "leka med"
En i skolan ska ha en moppebil (Du vet, 50 k exklusive moms) och sen ska han ha en scooter "för att leka med", sen har han även en 110 Fiddy som han fick när han var åtta eller nått, också har han en honka

Rena hånet mot oss som måste arbeta för våra slantar....
(Okej, jag får morsan Super Sport gratis men jag har sparat pengar från sommarjobb sen jag var fem :P)
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Skriv svar